יו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ פנה היום (ראשון) באיגרת לציבור הדתי-לאומי. עם הכותרת "המחנה הלאומי ינצח", סמוטריץ' מסר לתומכיו ולבוחרים הפוטנציאליים: "אנחנו נהיה הבית של כולם".

ח"כ בן גביר מעריך: זה מה שצריך לקרות כדי שנתניהו יהיה ראש ממשלה
כאב הראש ה"חדש-ישן" של נתניהו: אלו ההתלבטויות על כל השריונים בליכוד

בפתח דבריו, הוא הודיע: "יצאנו לדרך לפני כשנה וחצי כדי להחזיר עטרה ליושנה ולבנות מחדש מפלגה דתית לאומית. כזו שתהיה מחויבת לציבור ונאמנה לערכיו ומפעליו, ערכי עם ישראל וארץ ישראל ותורת ישראל, ברוח שמפעמת בנו עשרות בשנים. כזו שתגשים את הערכים האלה בשלל מפעלי הציונות הדתית בתורה, חינוך, התיישבות, חברה ורווחה. מפלגה מאחדת שתהיה פתוחה לרבים רבים בעם ישראל שמזדהים עם עולם הערכים הזה ועם תכניות העבודה שלנו לקידומה של מדינת ישראל האהובה שלנו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

סמוטריץ' התייחס אל מפלגתו בתחילת דרכה וסיכם: "יצאנו לדרך באחד מרגעיו הקשים של היצוג הפוליטי של הציונות הדתית. המטרה שהצבנו לעצמנו היתה ועודנה לשקם את ההריסות, להתגבר על המחלוקות ולאחד את הציבור בבית פוליטי אחד שילך ויגדל בעזרת השם, תוך שאנחנו נושאים את שלל הדגלים שלנו בראש התורן, נותנים מקום וביטוי לגוונים השונים, ולוקחים אחריות על הציבור ועל מדינת ישראל והחברה הישראלית. למרות המורכבות לא הרמנו ידיים ולא זנחנו את המטרה ארוכת הטווח. לאחר הצלחה יחסית בבחירות הקודמות, יצאנו להליך דמוקרטי. מסרנו את מפתחות המפלגה לציבור, פתחנו את השורות וקראנו לכולם בלב פתוח ובנפש חפיצה לחזור הביתה ולשלב ידיים למען המטרה המשותפת".

"כמעט עשרים וחמישה אלף איש הביעו אמון באחדות ובדרך אליה, התפקדו ובחרו בשבוע שעבר נבחרת מצויינת בהליך מכובד וחיובי שראוי לכל שבח. יש לנו נבחרת ערכית, מקצועית, ואידיאליסטית, שמשקפת מנעד רחב בציונות הדתית כמעט בכל חתך. נבחרת שכציבור אנחנו יכולים להיות גאים ושמחים בה, ובעיקר בטוחים שאפשר לסמוך עליה שלא תתבלבל בדרך ולא תנטוש אותה בשל אינטרסים פוליטיים", כתב סמוטריץ'.

על הריצה המשותפת יחד עם עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר, אמר יו"ר המפלגה כי "כפי שהבטחנו, האצנו מיד לאחר הפריימריז את המגעים לריצה משותפת, יזמנו את חידוש המשא ומתן וברוך השם בתוך פחות משלושה ימים הצלחנו בכך". הוא הוסיף: "באחדות יש רק מנצחים".

עוד דיבר סמוטריץ' על האתגרים העומדים בדרכם של שתי המפלגות: "נצטרך לעבוד קשה כדי למקסם את החיבור הזה ולהתגבר על חסרונותיו. נפנה ביחד לעם ישראל כולו ונבקש את אמונו כדי להביא שינוי אמיתי. בתוך כל זה לנו יש תפקיד נוסף וקריטי: נצטרך להחזיר הביתה את הציונות הדתית כולה. זה לא יהיה קל, אבל אסור לנו לוותר על זה. בלי זה יהיה קשה לנו מאוד לחצות את רף ה-61 מנדטים ולהקים ממשלת ימין, אבל עוד יותר חשוב מכך - בלי זה נישאר מפולגים ומפוצלים ועם הרבה פחות כח ויכולת לקדם את עולם הערכים המשותף לכולנו במדינת ישראל בשנים הבאות".

"אני קורא לאנשי הציונות הדתית כולם - בואו נשלב ידיים. בואו נתכנס סביב המכנה המשותף הענק שיש לנו במטרות ובערכים ונבנה ציונות דתית גדולה, חזקה ומשפיעה. בואו ניקח אחריות ביחד על מדינת ישראל ועל הציבוריות שלנו ומפעליה הגדולים והחשובים. בואו נמשיך ביחד את הדרך הארוכה שאנחנו צועדים בה. אני יודע שנטל ההוכחה הוא עלי ומבקש את ההזדמנות לעמוד בו", הוא קרא.