שר התקשורת יועז הנדל אמר היום (שני) בריאיון באולפן וואלה! כי ברוח הציונית מתכוונים לרוץ עד הסוף, למרות שבכל הסקרים האחרונים המפלגה לא עוברת את אחוז החסימה. "פרישה - לא על הפרק ולא רלוונטית, אני לא עושה דברים שסיכויי ההצלחה שלהם לא גבוהים", אמר. "יש חמישה מנדטים ויותר שנמצאים בדיוק באזור שהוא לא מחנה 'רק ביבי' ולא בשמאל-מרכז".

הנדל: "אלה שאומרים שיקימו ממשלה בלי 'המשותפת', החרדים והליכוד - משקרים"
יועץ אסטרטגי מעריך: מדוע מפלגת "הרוח הציונית" תתקשה לעבור את אחוז החסימה?

"בכל מחקר שאנחנו עושים אנחנו מביאים הרבה יותר מנדטים", המשיך חבר הכנסת. "אני מזהה כל הזמן עוד ועוד צמיחה, בסקרים בשבועיים האחרונים אנחנו כל הזמן גדלים. מה שרואים עכשיו, זה לא מה שיהיה ביום הבחירות. אתם יכולים לרשום את ההתערבות שלי - נגיע לסדר גודל של שישה מנדטים".

אמיתי פורת, איילת שקד ויועז הנדל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אמיתי פורת, איילת שקד ויועז הנדל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

 
השר הנדל התייחס לאיחוד בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית, בתיווך יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ופקפק בהבטחה שנתנה ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר כי יהיה שר. "אני מציע לבן גביר לשוחח עם פייגלין וברקת", אמר. מעבר לכך, הנדל ציין כי יו"ר עוצמה יהודית כלל לא מתאים להיות שר: "הוא לא מבטא את התפיסה הציונית והיהודית שלי".

בנוסף, הנדל התייחס לאפשרות שבן גביר יהיה חלק מהממשלה. לדבריו, "ממשלת אחדות שמבוססת על הקצה לא באמת תעבוד - הוא נמצא בשוליים. אם רוצים ממשלת אחדות זה לא יכול להתבסס על גורמי קצה. כפי שאני מבין שזה לא יכול להתבסס על רע"ם ומרצ, כי כשמקימים קואליציה עם 61 חברים, בסוף ה-1 הוא זה שקובע ל-60".

איתמר בן גביר  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"מה בן גביר עשה בחייו ומה התוצאות שהביא?", תהה הנדל. "הוא הורג מחבלים עם השלט? מי שרוצה להגן על המדינה מתגייס לגולני ועושה את זה - זה לא בן גביר, לכן כל ההמצאות והפופוליזם, זה בעיניי כלום, זו תפיסה שלא שייכת בשום הקשר למשהו פרקטי שאפשר לעשות".
 
כאמור, בסקר האחרון שערך מנחם לזר מנהל מכון הסקרים של פאנל פוליטיקס, הרוח הציונות לא עוברת את אחוז החסימה, בעוד הציונות הדתית מקבלת 12 מנדטים. על פי הנתונים, לאף גוש אין את האפשרות של להקים ממשלה. עוד עולה מהנתונים כי הליכוד מקבלת 32 מנדטים, ש"ס 8 ויהדות התורה 7.

מהעבר השני נמצא ראש הממשלה יאיר לפיד, שמפלגתו, יש עתיד, מתחזקת ל-23 מנדטים. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט שומרת על 13 מנדטים. בהמשך - ישראל ביתנו, העבודה ומרצ - כל אחת מהן עם 5 מושבים לפי הסקר שלנו. יחד עם רע"ם, שמגיעה ל4 מנדטים, הגוש מקבל 55 מנדטים.