חברות הכנסת מטעם הליכוד ספגו מכה קשה כאשר בבחירות המקדימות לרשימה רובן נותרו מאחור, כאשר את מרבית המקומות הריאליים תפסו דווקא גברים. בשתי העשיריות הראשונות, לדוגמה, נכנסו רק שתי נשים - השרה לשעבר מירי רגב וחברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן. היום (שני) הגיבה על כך חברת הכנסת קטי שטרית בתוכניתם של פרופסור אריה אלדד וניסים משעל ב-103FM ויצאה נגד שיטת הבחירה בליכוד: "רצו לתת לנו מקומות בטוחים, בפועל נדחפנו לאחור".

"נתחיל מכך שבשיטה הם רצו לברך ויצאו מקללים", טענה שטרית שהוסיפה כי "רצו לתת לנשים מקומות בטוחים, אבל מה שיצא בפועל שכולנו נדחפנו אחורה. אני מקום 24 אבל נזרקתי למקום 39 כשההפרש ביני לבין 35 הוא עומד על 100 קולות. עובדות הליכוד נתנו חמישה מקומות ראשונים לשריין".

לדבריה, מקום 28 יכול לפתור את בעיית הנשים: "זו בעצם הכוונה. אני חושבת שלמחנה הימין שגם ככה דל בייצוג של נשים צריך לקדם את הנשים קדימה בכדי שיוכלו להתקדם, ובהתקדמותן יש ניצחון מובטח. הנשים שלנו בליכוד הרבה יותר טובות וחרוצות מהנשים במרצ ובמפלגת העבודה. מדובר בנשים עם נוכחות מלאה, ולא בצורה דיקטטורה אלא בצורה דמוקרטיה".

היא אף ציינה כי ראש המפלגה בנימין נתניהו "יודע טוב מאוד מאוד שיש חברות כנסת נאמנות וחרוצות ששרדנו ונתנו עבודה מצוינת. ברגע שאנחנו מתקדמות יש ייצוג הולם לבוחרים שלנו. הגיוון שלנו הנשים הוסיף לרשימה, וויתור של שיריון אחד יכול להוביל אותנו לניצחון הרבה יותר גדול".

עוד קודם לכן, היא הסבירה למשעל ואלדד כי למרות שמצב הגושים לא משתנה בסקרי המנדטים, היא מאמינה ביכולת הליכוד להקים ממשלה יציבה: "זה לא עניין של טריק, ולא מדובר פה באיזה משחק. השנה האחרונה הייתה עבור כולנו, גם עבור הציבור וגם עבור נבחרי הציבור, שנה של בית ספר אחד גדול. האנשים הרבה יותר חכמים, והם יודעים שהמצב הקיים חייב להשתנות. יש סוג של אדישות כי עדיין לא ברור מה קורה ביהדות התורה ולפני שבוע לא היה ברור מה יהיה בציונות הדתית. אני מאמינה שאחר כך הציבור ידע לבחור".

ח"כ שטרית אף טענה כי הכיוון של גוש "השינוי" הוא "מדינת כלל אזרחיה ואתם שמעתם את זה. שהממשלה הייתה חסרת יציבות וזה פגע בכיס של האזרחים. לפיד שלח צ'קים פתוחים בכדי להשתיק את רעם. לפיד, גנץ וליברמן הביאו אותנו לשיא שלילי, ומזה עשור לא הייתה כזו עליית מחירים וזו תוצאה של ממשלה מקרטעת ולא יציבה. אני חושבת שהליכוד יכול להקים ממשלה יציבה שכן תוריד את יוקר המחיה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM