יו"ר "עוצמה יהודית", חבר הכנסת איתמר בן גביר ידוע כמי שבאופן קבוע נמצא על הכוונת של פוליטיקאים ואנשי ציבור מהשמאל. הבוקר (שלישי) בן גביר שוחח עם פרופסור אריה אלדד ורון קופמן ב-103FM, על מנת להתייחס למערכה הפוליטית וכן לפיגוע הירי בקבר יוסף הלילה בשכם. במהלך דבריו תקף חבר הכנסת את מקבלי ההחלטות לאורך השנים וטען: "בשביל מה יש לנו נשק? זה מטאטא? החלום שלי זה שהחיילים והשוטרים יקבלו את ההנחיות הנכונות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו סיפר חבר הכנסת כי "לפני חמישה חודשים אני נוסע בדרך מירושלים לחברון, עומדים להם 30 רעולי פנים עם בלוקים וזורקים על הכביש, כביש שנוסעים בו תינוקות. עצרתי את הרכב ושלפתי את האקדח שלי, הנמושות האלה ברחו. עמד שם חייל, אמרתי לו שגם הוא היה בסכנת חיים, הבלוקים יכלו לפגוע בו. מה הוא אמר לי? 'איתמר, אין לנו רשות להגיב', אז שאף אחד לא יספר לי שיש חופש פעולה - אין חופש פעולה, מספיק לבלף את הציבור הישראל. הגיע הזמן שתהיה כאן ממשלה שתתן חופש פעולה. לזרוק בלוק זה לא פחות חמור, זו סכנת חיים. החוק הישראלי, כאשר מישהו זורק עליך בלוק, מתיר לירות בו".

כאמור, בן גביר התייחס לפיגוע הירי ובמהלך חילופי הדברים אמר כי "אני חסיד מאוד גדול של לתאם עם הצבא את האישורים ולהיכנס באישור, אנחנו צריכים להיות אחראים. אבל אני לא אסכים שהמשוואה הופכת להיות שמי שאשם זה דווקא החסידים ולא אלה שניסו לרצוח, לפגוע, להרוג ולהשמיד. אנחנו כל הזמן עושים הנחה לטרוריסטים".

עוד הוא הוסיף כי "אין כאן גרם אחריות לאלה שירו? לאלה שרוצים לרצוח יהודים? למה אנחנו כל הזמן מאשימים את עצמנו לדעת? היו צריכים לתאם זה ברור, יש כניסות מתואמות, אבל למה אנחנו כל הזמן עושים הנחה? מאז הסכמי אוסלו, אפילו אם אתה לא עושה משהו בכוונה, אלא טועה בכביש, אתה פתאום מיוצא את עצמך בפני סכנת לינץ'. אין כאן אחריות לצד השני? אנחנו לא צריכים לגבות מחיר מהצד השני? הייתה כאן 12 שנות ממשלת ימין, הייתה לי ביקורת שהם ימין בדיבורים ולא מעשים, בגלל זה השמאל פוחד ממני - הוא יודע שאני רוצה ליישם". 

ח''כ איתמר בן גביר  (צילום: אבשלום ששוני)
ח''כ איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)

בן גביר טען לאחר מכן כי הוא מעוניין בתפקיד ביצועי על מנת לשנות את הנחיות הפתיחה באש: "החלום שלי זה באמת שהחיילים והשוטרים שלנו יקבלו את ההוראות הנכונות - זורקים בלוקים? יורים. מנסים לרצוח יהודים? יורים. בשביל מה יש נשק? זה מטאטא? תכשיט? יש נשק כדי שנגן על החיים שלנו והאזרחים שלנו. מה עם האחריות שנתנו לאנשים להקים כאן רשות טרור והם על טעות בכביש זו סיבה מבחינתם להרוג. בואו נפסיק לעשות להם הנחות".

על האפשרות שרשימתו כלל לא תשב בקואליציה אמר כי "אם אנחנו נהיה חזקים וגדולים נצליח". עם זאת, הוא סירב לחשוף אם יש לו מסמך חתום מבנימין נתניהו אשר מתחייב להכניסו לקואליציה: "אין ערך באמת להבטחות האלה. גם אם יש לי מסמך זה לא כל כך משנה, אולי רק סימבולי. הסיפור האמיתי כאן זה לנצח את הבחירות. אם אנחנו נביא 14 מנדטים לרשימה הזו ואנחנו יכולים גם להגיע ליותר, אנחנו יכולים לגרום לכך שתהיה ממשלת ימין מלא מלא".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM