במפלגת העבודה מעלים הילוך נגד הלחצים לאיחוד עם מרצ: גורמים בכירים במפלגה תקפו היום (שלישי) את ראש הממשלה, יאיר לפיד, ואמרו כי "הוא מתנהל בחוסר אחריות וחוזר על טעויות העבר. הריצה המשותפת בבחירות 2020 נכשלה כישלון חרוץ והובילה להקמת ממשלה בראשות נתניהו. נמשיך לנהוג באחריות ואת משחקי האגו והספינים על התמונות המשותפות נשאיר ללפיד ולנתניהו".

דבריהם מצטרפים לדבריה של ח"כ נעמה לזימי שתקפה גם היא את ראש הממשלה בראיון לגלי צה"ל ביום חמישי האחרון ואמרה: "ציבור המצביעים שלנו לא מעוניין בזה. מזמינה את לפיד, האיש שאין לו מפלגה דמוקרטית, לצרף את מרצ ולדאוג להם. המפלגה שלו היא מפלגת שירונים, הוא יכול לדאוג לחיבור טכני".

כזכור, לפיד קרא בישיבת סייעת "יש עתיד" בשבוע שעבר לאיחוד בין המפלגות, זאת על רקע הסקרים האחרונים. "חשוב מאין כמותו שיהיה איחוד טכני בין המפלגות. זה מסוכן כי זה יחזיר את ממשלת נתניהו ובן גביר. לגבי יש עתיד - אנחנו לא צריכים להתחבר עם אף אחד. מפלגה חזקה עם הסטוריה וסבלנות. מפלגת השלטון הישראלית. אנחנו לא צריכים להתחבר עם אף אחד. כרגע המפלגה הגדולה בקואליציה היא זאת שמובילה את הממשלה וכך צריך להיות". יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה לדבריו של לפיד וצייצה תמונה של חשבון הווטסאפ של מרב מיכאלי.

בסקר 103FM שפורסם אתמול העבודה ומרצ זכו לחמישה מנדטים, כל אחת מהן, מה שמציב את הגוש בראשות לפיד על 55 מנדטים.