במפלגת הליכוד תקפו היום (שלישי) את העיתוי לשליחת מכתבי האזהרה מטעם ‏ועדת החקירה לחקר אסון מירון לאנשים שהתבררו במסגרת חקירתה כאחראים למחדלי האסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה, בהם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים לשעבר אמיר אוחנה. 

נתניהו, אוחנה ושבתאי על הכוונת: ועדת החקירה לאסון מירון שלחה מכתבי אזהרה

מהליכוד נמסר בתגובה: "אנו משתתפים בכאבן הגדול של המשפחות. מאז הקמת המדינה אף ועדת חקירה ממלכתית לא שלחה מכתבי אזהרה למועמדים בבחירות בתקופת בחירות. מצער שוועדת החקירה שהוקמה ביוזמת ממשלת בנט-לפיד בחרה לעשות כן".

נתניהו מעיד בוועדת החקירה לאסון מירון (צילום: לע"מ)

יו"ר מרצ זהבה גלאון הגיבה לתגובת הליכוד ותקפה: "המפלגה הביביסטית איבדה כל בושה. במקום להתנצל בפני המשפחות של 45 הקורבנות ולקבל את הדין של המערכת המשפטית, הם מאיימים לפרק. טוב שהם לא בשלטון".

ח"כ אמילי מואטי כתבה בחשבון הטוויטר שלה בתגובה לדברי הליכוד: "שפעם אחת יסתכלו למשפחות האלה בעיניים במקום לסמן ולרדוף ועדות חקירה או לשאול למה דווקא עכשיו ומי עומד מאחורי מה.פעם אחת שיקחו אחריות ויודו שהעלימו עין ושעיגלו פינות. במקום לבדוק כיצד ניתן להשתפר ואיך מפצים בני אדם על אסון שנגרם עקב התעלמות מאזהרות, הם ממשיכים לבלבל במוח ולהתקרבן". 

ח"כ מיכל רוזין הוסיפה: "45 קורבנות נספו באסון מירון. לא יתכן שלא יהיו אחראים על האסון הנורא. החלטת הוועדה לשלוח מכתבי אזהרה מתבקשת, במדינה מתוקנת מקבלי המכתבים כבר היו מקבלים אחריות בעצמם ולא מחכים להחלטת הוועדה. הלב עם הקרבנות של האסון הנורא במירון ובני משפחותיהם".

קודם לכן גם שר הביטחון בני גנץ הגיב לשליחת המכתבים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו לא מחפשים אשמים - אנחנו מחפשים אחריות ולקחים. זו הסיבה שעמדתי על הקמת הוועדה הממלכתית לחקר אסון מירון - האסון האזרחי הגדול ביותר שידענו. לזכר הקורבנות ולמען החיים נמשיך ונחפור בפצע הפתוח כדי לוודא שהלקחים יופקו עד תום".

מפלגת ישראל ביתנו תקפו את נתניהו בטוויטר: "ביבי, אמרת שאתה לא יכול לקבל אחריות על מה שאתה לא יודע. כולם יודעים שקיבלת היום מכתב אזהרה, אז הפעם לא תוכל להתחמק מהאחריות". 

ישראל דיסקינד, שאיבד באסון מירון את אחיו שמחה בונים ז"ל, מסר בתגובה למכתבי האזהרה ששלחה ועדת החקירה: "לאנשים שקיבלו את מכתבי האזהרה אין שום כוונה להתפטר, ציפיתי שיתפטרו. מדובר באסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה, עולם כמנהגו נוהג - זה אבסורד".