בחירות 2022: ח"כ צבי האוזר שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על על תגובות הנאצה והאיומים שספג ג'ונתן פולארד, לאחר שהביע תמיכה במפלגתו הרוח הציונית בראשות השרה איילת שקד, מה שגרם לו, לדברי האוזר, לחזור בו מתמיכתו. "פולארד למיטב הבנתי רצה להביע תמיכה ברוח הציונית, כמיטב שיפוטו. תוך דקות זרם של מאות הודעות נאצה, איומים, ניצוח מרמה של חברי כנסת", סיפר האוזר. 

יונתן פולארד קורא להצביע לאיילת שקד. באדיבות דוברות

כשנשאל אם התנהל עם פולארד מו"מ השיב האוזר: "לא, הכול היה על פי שיקול דעתו, ניסוחיו. איילת שקד נמצאת בקשר עם פולארד, פעלה רבות לשחרורו, וזהו, בן אדם רצה להביע תמיכה. למיטב הבנתי היוזמה הייתה שלו, המילים, הסרטון לא היה ערוך כמו שראיתם. אדם רשאי לומר את דעתו".

הוא הוסיף והדגיש: "גם אני חידדתי את הנושא הזה למען הסר ספק, לא היה בשום רגע אחד לא דובר על רשימה, מו"מ, איילת שקד הזהירה כפי שהיא מזהירה בכל שיחה שבכוונתה להיות חלק ממשלה שהרוח הציונית תהיה בה, ממשלה ציונית רחבה".

על תגובתה של שקד לדברים אמר: "קודם כל, אני מסתכל על מה היה בעבר. מדובר באדם שהקריב שלושים שנה מחייו בשל פעולות שעשה למען ביטחון ישראל. זה ראשית הדיון, סופו של הדיון, כל מהותו. על זה אנחנו צריכים להוקיר את יונתן פולארד".

האוזר הוסיף: "האירוע הזה מראה עד כמה גורמי קיצון במדינה איבדו את הרצון שאנחנו נתנהל כמדינה מאוחדת ביחד. הרוח הציונית הולכת להתעקש על ישיבה משותפת, אחדות. אנחנו לא מנהלים שיח פסילות". 

אתה תשב סביב אותו שולחן ממשלה עם נציגים של "מכונת הרעל"?
"הבשורה של הרוח הציונית היא שאנחנו את הקרבות האלה של אחד יכריע את השני הולכים לשים בצד. אנחנו מסתכלים בלבן של העיניים של המציאות ואומרת 'אנחנו בקרב הזה, בקרבות האלה, מרסקים את מדינת ישראל'. יש לנו עניין לעשות היפוך מציאות - אנחנו נוביל את המדינה למקום שבו היא צריכה להיות". 

"אנחנו נוביל את מדינת ישראל למצב שבו נוכל להתמודד עם הסיטואציה שאין לנו מספיק מורים לפתוח מחר את שנת הלימודים. אין לנו מספיק רופאים לטפל בהורינו החולים, אין לנו מספיק שוטרים כדי לתפוס את הגנבים. אחרי שסיכמנו שיש פה מחנה אחד שחלקו כן ביבי חלקו לא, שרוצה להכריע ולרסק, יש פה רוח ציונית, רשימה אחת, שאומרת 'אנחנו עובדים אחרת'".

על מצב מפלגתו בסקרים אמר: "קודם כל אנחנו בסקרים על סף 4 מנדטים, יש לנו בסקרים בשבוע האחרון למעלה מ-3 מנדטים. אנחנו כל שבוע צומחים. יש קרוב ל-30 מנדטים שטרם החליטו כי הם לא מוציאים בית במפלגות שמציגות רק ביבי או רק לא ביבי. אנחנו נרוץ עד הסוף ואנחנו נהיה הרשימה שתכריע את הבחירות".

כשנשאל מי במערכת הפוליטית יצר קשר עם פולארד השיב האוזר: "שמעתי כל מיני שמועות. מכיוון שאני לא הייתי בחדר אני מעדיף שלא. מספיק לי להסתכל בציוצים, בציוץ של ח"כ קרעי שעשה דבר איום ונורא. בשם הפוליטיקה הישראלית לעשות דבר כזה לפולארד ששילם 30 שנה מחייו למען ביטחון ישראל? ח"כ קרעי לא מבין מה זה 30 שנה. אני מדבר על הציוץ שלו, הבוטה, הקלות הבלתי נסבלת של ההשפלה, הקללות. הייתי מצפה שנתניהו יגנה את קרעי, שחבריו יבואו ויגידו 'עד כאן'". 

האוזר המשיך ואמר כי לא היו "הבנות" בין שקד לפולארד, וציין כי הוא מתכוון להמשיך לרוץ עם הנדל, גם אם יהיו "משמעויות מרחיקות לכת". "יהיו לזה משמעויות מרחיקות לכת שהרוח הציונית תשנה את אותו מסלול ההתרסקות שאנחנו נמצאים בו. אנחנו נעבור ונשנה את הדברים", אמר. "אין חיבורים קונקרטיים. אנחנו מנהלים דיון ערכי, רעיוני ומציגים עמדה אחרת - הרוח הציונית שמה את כל מה שמתרחש פה ואומרת 'אי אפשר להמשיך ככה'. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm