יו"ר מפלגת ישראל חופשית, אלי אבידר, פנה באחרונה להדר מוכתר, מייסדת מפלגת "צעירים בוערים", בהצעה לבחון שיתוף פעולה פוליטי בבחירות הקרובות. לפי גורמים פוליטיים, אבידר הציע למוכתר לבחון ריצה משותפת בבחירות, אך היא סירבה, בין השאר בגלל הזיהוי שלו כמתנגד לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ורצונה לפנות לקהלים צעירים רחבים ככל האפשר. מוכתר אישרה את הפרטים. מטעמו של אבידר נמסר: "לא מתייחסים לשיחות עם מגעים".

"יכול להיות הגיים צ'יינגר": אלי אבידר ירוץ לכנסת ברשימה ערבית?

דיווח: לפיד ביקש מאבידר התחייבות שיפרוש מהמירוץ - וזו התשובה שקיבל

מוכתר מנהלת בשבועות האחרונים קמפיין רשת רחב לקידום מפלגת "צעירים בוערים" שעיקר עיסוקה בנושאי יוקר המחיה. מאחר והיא בת 20 בלבד, היא צעירה מדי כדי להתמודד לכנסת אך היא רשמה את מפלגתה ברשם המפלגות ומתכוונת להריץ מועמדים אחרים בבחירות לכנסת.
 
אבידר, שמפלגתו רחוקה עדיין מלעבור את אחוז החסימה, פנה בשבועות האחרונים גם ליו"ר רע"מ, מנסור עבאס, ובחדשות 12 אף דווח שהם מקיימים "מגעים" לקראת ריצה משותפת וכי לאבידר יש סקרים שמראים שזה יכול לחזק את רע"מ בשני מנדטים. לפי זאת, גורמים ברע"מ אמרו לוואלה כי המגעים אינם לא רציניים והעריכו את הסיכוי שהמפלגה תשלב נציג יהודי ליברלי ברשימה כנמוך ביותר.
 
בתחילת השבוע אבידר נפגש עם ראש הממשלה יאיר לפיד, שביקש ממנו להתחייב כי יפרוש אם מפלגתו תמשיך לדשדש בסקרים. אבידר סירב ואף פרסם פוסט בו תקף את לפיד על התנהלותו האדישה, והבהיר כי פרישה אינה על הפרק מצדו. "אנחנו פתוחים לכל איחוד אפשרי בגוש (לא לשיריון). במידה ואיחוד כזה לא יתקיים, נגיש רשימה לכנסת ב-15 לספטמבר ונרוץ עד הסוף", אבידר כתב.