בית המשפט העליון הודיע היום (חמישי) על דחיית ערעורו של עמירם בן אוליאל, מי שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה. לאור ההחלטה, ינון מגל ויריב אופנהיימר שוחחו ב-103FM עם פעיל הימין נועם פדרמן, אשר טען כי הודאתו של בן אוליאל נגבתה שלא כחוק. לאחר מכן, הוא תקף את חבר הכנסת איתמר בן גביר ואמר: "הוא שינה קצת את אמונתו, לא הכל זה כמה אוהבים אותך בשוק ואם ביבי יזמן אותך לבריכה".

בפתח דבריו הסביר פדרמן מדוע הוא אינו מוכן לקבל את דחיית הערעור של עמירם בן אוליאל: "במדינת ישראל, אם אתה ימני, הסיכוי שלך לקבל משפט צדק שואף לאפס. לא היה פה משפט צדק, ואני אומר זאת כי אני מכיר את התיק הזה לעומק". 

פעיל הימין ביקר את התנהלות חקירת השב"כ וטען כי "החקירה לא מתועדת, אבל היא התקיימה בדרכים פסולות. הוא הוכה, הרביצו לו והוא הודה על מה שהוא הודה על סמך המכות האלה. אימת המכות בוודאי תפעל עליו, כמו שהייתה פועלת על כל בן אדם נורמלי. עמירם נתן פרטים שלא תואמים את המציאות, הוא אמר שהוא עשה הכול לבד, אבל הערבים שהיו באירוע אומרים שראו שני אנשים. איך זה מסתדר עם העובדות? זה לא מסתדר". 

על כך שברוך מרזל ומיכאל בן ארי בחרו לעזוב את מפלגת "עוצמה יהודית", לאור התנהלותו של בן גביר, אמר: "הוא בחור טוב, יהודי גאה נאמן לארץ ישראל ועם ישראל, איש ימין. הוא עושה דברים טובים וחשובים, אבל מה לעשות שאני חושב קצת אחרת ממנו".

פדרמן התייחס באופן מפורש להורדת תמונתו של ברוך גולדשטיין מסלון ביתו של בן גביר: "זה ממש לא בסדר. בשביל נפתלי בנט להוריד תמונה כזאת? חס וחלילה. ברוך גולדשטיין בעיניי אדם קדוש - הוא נרצח על ידי ערבים. זה ממש לא בסדר שבן גביר הוריד את התמונה של ברוך גולדשטיין מהסלון. אם הייתה לי תמונה שלו על הקיר, לא הייתי מוריד אותה בחיים. הוא היה רופא שטיפל בערבים וביהודים כאחד".

ברוך גולדשטיין (צילום: פלאש 90)
ברוך גולדשטיין (צילום: פלאש 90)

לטענתו של פדרמן, יומיים לפני פעולתו של גולדשטיין במערת המכפלה, הגיעו אליו בכירים בצה"ל וסיפרו לו כי "הולך להיות פיגוע גדול ביהודים. הוא ביקש לעצור את הפיגוע, אבל אמרו לו שיש להם הוראות פוליטיות אחרות. לכן, הוא החליט שהדרך הטובה ביותר לנטרל את הסכנה זו הדרך הזאת. לאחר מכן ולתקופה ארוכה, היה שקט בחברון. מי שבוגד במדינה ותוקע סכין בגב האומה, הוא זה שצריך לשבת בכלא". 

לסיום הוא התייחס לבן גביר ואמר: "הוא שינה קצת את האמת שהאמין בה עד לפני תקופה, ואני אומר שלא עושים זאת, גם במחיר שלא אכנס לכנסת - יש גם עניין אידאולוגי בחיים, זה לא הכול כמה אוהבים אותך בשוק מחנה יהודה והאם ביבי יזמין אותי לקיסריה לבריכה. יש דבר בחיים שקוראים לו אמת, וזה מה שחשוב לי".   

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM