בחירות 2022: סקר 'חדשות 13' שפורסם היום (חמישי) מצא כי אילו הבחירות היו נערכות היום הליכוד, מפלגתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, זוכה ב-32 מנדטים, כאשר יש עתיד, מפלגתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, זוכה ב-24 מנדטים. 

מקורב לשעבר לנתניהו: "אם אין לו 61 - המרד בתוך הגוש יתחיל"
שיעור מתלבטים גבוה במיוחד: אחד מכל ארבעה ישראלים עדיין לא יודע למי יצביע בבחירות

עוד מצא הסקר כי המחנה הממלכתי של גנץ וסער זוכה ב-13 מנדטים, הרשימה המאוחדת של הציונות הדתית ועוצמה יהודית משיגה 12 מנדטים, ש"ס עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 וישראל ביתנו של שר האוצר ליברמן עם 6 מנדטים.

מפלגת העבודה והרשימה המשותפת זוכות ב-5 מנדטים כל אחת ומרצ ורעמ מקבלות 4 מנדטים. מפלגת הרוח הציונות בראשות שקד והנדל לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.0% מהקולות, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה זוכה ב-1.3% מהקולות וישראל חופשית של אלי אבידר עם 0.3% מהקולות. 

בחלוקה לגושים מגיע גוש המפלגות התומך בנתניהו ל-59 מנדטים, לעומת גוש המפלגות התומך בלפיד עם 56 מנדטים, הרשימה המשותפת לא משויכת לאף גוש וזוכה כאמור ב-5 מנדטים.

Copy: Column Chart
Infogram

עוד נשאל בסקר אודות התאמה לראשות ממשלה, וכאשר הציבו את נתניהו מול לפיד זכה ראש הממשלה המכהן ב-32% תמיכה מול 48% ליו"ר האופוזיציה. כאשר נבחן אחוז ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו לגנץ, זכה שר הביטחון ב-29% מול 48% לנתניהו.

כמו כן, נשאל בסקר מי לדעתך טיפל טוב יותר בהסכם הגרעין מול איראן, כאשר 43% מהמשיבים ענו כי נתניהו טיפל טוב יותר, 21% טענו כי ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון גנץ טיפלו באופן ראוי יותר, 12% טענו כי שניהם באותה מידה אך 24% אמרו כי אינם יודעים.

השאלה האחרונה בסקר בדקה את דעת הציבור אודות מינויו של איתמר בן גביר לתפקיד שר. 48% אמרו כי אינם מעוניינים, 27% אמרו כי הם כן מעוניינים לראות את בן גביר שר, 17% טענו שלא משנה להם ו-8% לא יודעים.