סגן השר אביר קארה שוחח הערב (שני) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד על המפלגה שהקים אמש - "חופש כלכלי". בראשית השיחה ב-103FM הסביר קארה: "עברנו ארבע מערכות בחירות וכיום אין מפלגה שמדברת בסגנון שאני רוצה לשמוע. המפלגה הקודמת שהייתי בה הייתה קרובה לזה, אבל בסוף צירפו את הלובי החקלאי לבימת הבמה והתחילו לשרת שם את מועצת הלול, הדבש, הפרח והצמח במקום לשרת את שאר הציבור הרחב ולי זה היה קשה".

פרש או הופרש על ידי שקד? קארה לא ירוץ ברשימת הרוח הציונית
"פחות אהבתי את התגובה שלה": המסר של אביר קארה לאיילת שקד

הוא הוסיף: "הקמת מפלגה חדשה היא המהלך הפוליטי הכי קשה שיכול להיות". לדבריו, הוצעו לו מספר שיריונים במפלגות קיימות. "יכולתי לזרום עם זה, אבל בסוף כמו שהצלחתי להכניס את המחאה להפוך אותה למדיניות הכלכלית של הממשלה, כך אנחנו נהיה גם בכנסת הבאה והממשלה הבאה עם רפורמות שיהפכו את ישראל למקום טוב יותר", הדגיש.

קארה הוסיף: "אני חושב שאצלנו, במקרה הספציפי שלי, לי כמעט ולא היה בית בכנסת, למעט בימינה, ראש הממשלה נפתלי בנט נתן לי גיבוי מלא לקדם את כל הרפורמות בהן האמנתי, והוא גם מאמין בזה, הוא  אדם שמאמין בשוק חופשי". הוא המשיך וטען כי "אין בכנסת באמת מפלגות שלא משועבדות לקבוצת לחץ כזו או אחרת".

קארה תקף את חבריו לכנסת ולממשלה: "הליכוד של היום הפך להיות כמו הבית של מפא"י 2022, זה הבית של הוועדים וההסתדרות, והמפלגה של גנץ הולכת לשרת רק קבוצה מסוימת. לכן, היה לי מאוד קשה למצוא את עצמי בתוך המפלגות האלה". הוא הוסיף כי "בכנסת יש אולי שמונה פוליטיקאים שמאמינים בכלכלת שוק ואני נמצא בצד הקיצוני שלהם, אבל מבחינת הציבור זה חמישים אחוזים. חמישים אחוזים מהציבור הישראלי שהוא לא מסובסד, או נמצא תחת איזו קבוצת לחץ או אינטרס, לא מקבל ייצוג בכנסת".

צריכים לקבל 140 אלף קולות כדי לעבור את אחוז החסימה
"אנחנו נצטרך לעשות כמה חיבורים, אנחנו עובדים מאוד קשה בשטח. אני יודע שזה לא פשוט, אני בן אדם שמסתכל לטווח ארוך, אני חושב שמפלגה ליברלית כזו יש לה מקום מאוד גדול לביטוי".

יש לך חרטה על הפעמים שהציעו לך שיריונים ואמרת לא?
"לא, אני בהחלט חושב שגם כשאתה הולך בקבוצה, אתה צריך להיות נאמן לקבוצה לאורך הדרך שאתה הולך, ולא ברגע הראשון שלא נוח קמים ועוזבים. גם עם כל האידיאולוגיה שלי, היו דברים שהייתי צריך לוותר עליהם כדי לקבל דברים אחרים. כשאתה הולך עם קבוצה מסוימת אתה לא יכול לתקוע סכין בגב לחברים שהולכים איתך דרך, נאמנות היא דבר מאוד חשוב גם בפוליטיקה. אני לא מתחרט, היו הרבה טעויות שעשינו במהלך הדרך, אבל אני חושב שהצלחתי בממשלה האחרונה לקדם רפורמות מאוד גדולות. יש דברים שטעינו, אבל מי שלא עושה לא טועה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm