יו״ר ועדת הבחירות פסק היום (שלישי) נגד מפלגת הליכוד שתפצה את מרצ ב-5000 ש״ח. זאת, לאחר דחיית עתירת הליכוד נגד מרצ בטענה שהמפלגה עומדת מאחורי מודעה שהתפרסמה בעיתון בארץ באנונימיות וכי היא בגדר "תעמולת בחירות".

ברקע הדרישה לאיחוד הרשימות: הצעד הבא של מפלגת העבודה ומרצ
"זו תהיה גלישה לדיקטטורה": סער מתריע מפני חזרת נתניהו לשלטון

מפלגת הליכוד עתרה לוועדת הבחירות נגד מרצ בטענה כי מודעת הבחירות של המפלגה שהתפרסמה ב"ידיעות אחרונות" ללא חתימת העומד מאחוריה, מפרה את הוראות חוק הבחירות הנוגעת לשקיפות בתעמולת בחירות ואוסרת תעמולה אנונימית. המודעה, שפורסמה בעיתון, קראה לאיחוד בין מפלגת מרצ לרשימת העבודה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מפלגת הליכוד טענה כי המודעה מהווה תעמולת בחירות שכן תכליתה המרכזית היא פוליטית ונועדה להשפיע על בוחרי המפלגות הנזכרות במודעה לתמוך באיחוד ביניהן. עוד טענה המפלגה העותרת כי "קיים חשש של ממש" שזהבה גלאון ומפלגתה הן שעומדות מאחורי הזמנת המודעה, וזאת מכיוון שגלאון התבטאה בתקשורת בעד רעיון האיחוד עם מפלגת העבודה.

לראייה, צירפה הליכוד לעתירה תמליל של ראיון, שממנו עולה כי גלאון מביעה תמיכה מסוימת באיחוד שתי המפלגות. עם זאת, לא הוגשו ראיות שהוכיחו כי גלאון ומפלגתה הזמינו את המודעה.

בקשת הפיצוי הכספי של מרצ מהליכוד (צילום: צילום מסך)
בקשת הפיצוי הכספי של מרצ מהליכוד (צילום: צילום מסך)

בתגובת מרצ על עתירת הליכוד נאמר כי "המודעה נערכה והוזמנה באמצעות משרד פרסום עבור גוף הנקרא 'אחריות לאומית', וכן מנה את שמותיהם של תשעה פעילי ציבור המשתייכים לו. מכיוון שאין במודעה הבעת תמיכה במפלגה כלשהי, סבר הגורם האמון על פרסום מודעות בעיתון כי המודעה אינה בגדר תעמולת בחירות".

העתירה, כאמור, נדחתה. תומר רזניק, מזכ״ל מרצ, מסר כי ״נגמרו הימים שהליכוד יפיצו פייק ניוז וזה נגמר בלי תשובה. תודה על הכסף, נשתמש בו להילחם בכהניסטים שביבי מנסה להכניס למשרד החינוך״