ברקע ההכנות לבחירות הקרבות, ראש האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, מינה את משה קלוגהפט ליועצו האסטרטגי, אשר ישמש כיועצו המיוחד לקמפיין הבחירות. יומיים לאחר בחירתו, ויתר קלוגהפט על התפקיד.

פחות מחודשיים לבחירות: זה המועמד שנבחר להוביל את קמפיין הבחירות של נתניהו

זמן קצר אחרי שקיבל את ההצעה, הודיע קלוגהפט בעמוד האינסטגרם שלו כי הוא מוותר על הצעת נתניהו לחזור לעבוד עמו. בהודעתו כתב: "חצי יום אחרי ההודעה שהוציא הליכוד, נמסר לי שיש התנגדות מגורמי חוץ והמינוי יתעכב. אני לא אכנס למלחמות ואני מוותר על התפקיד עוד לפני שהתחלתי". עוד הוסיף כי הוא "חוזר ללקוחות בארץ ובעולם ולפרשנות, אמשיך להיות חבר של כולם, מימין ומשמאל, וגאה בכך". 

הודעתו של משה קלוגהאפט (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)
הודעתו של משה קלוגהאפט (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)

גורמים המעורים בפרטים , טוענים כי יאיר נתניהו שם ווטו הרמטי והודיע על כך לכל בכירי הקמפיין. הסיבה, לפי הערכות של אותם גורמים: פגישה ידידותית של קלוגהפט עם בני גנץ במוצאי שבת האחרון. מהליכוד נמסר בתגובה: "מודים למשה קלוגהפט ומאחלים לו הצלחה".

כזכור, קלוגהפט שימש כיועץ האסטרגי במערכות הבחירות של הבית היהודי ב-2013 ו-2015, בהם הגיעה המפלגה לשיא מנדטים, ולתפקידים בכירים בממשלה. כמו כן, יעץ בשנת 2018 לתמר זנדברג, כשהתמודדה לראשות מרצ, וניצחה ברוב של 71%, ועם נתניהו בתקופת הסכמי אברהם.