מפלגת 'המחנה הממלכתי' פרסמה היום (שלישי) את רשימתה לבחירות לכנסת באירוע השקה של המפלגה, בהשתתפות כ-1,600 איש, וכן נחשף קמפיין הבחירות לכנסת: "אחריו". בכך, הפכה המפלגה לראשונה המפרסמת את רשימתה המלאה והסופית, כשבוע לפני מועד הגשת רשימות.

החליט להיכנס למערכת הפוליטית: איזנקוט מצטרף למפלגה של גנץ וסער
"אם אין לנתניהו 61 מנדטים, יהיו עריקים בליכוד שיצטרפו לממשלה בראשות גנץ"

בפתח דבריו, אמר גנץ: "אני מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה ולהרכיב את הממשלה הבאה כממשלת אחדות יציבה וממלכתית, שאינה נשענת על הקצוות. אני מתכוון לשים סוף למשבר הפוליטי, להחזיר את האמונה, לממש את התקווה שיהיה כאן טוב יותר – ולמנוע את הסכנה להתפתחותה של מלחמת האזרחים הראשונה של ישראל שכבר מבעבעת בשטח."

עוד אמר: "המציאות הפוליטית מורכבת אך ברורה. יש שלוש אפשרויות: או שביבי ירכיב ממשלה קיצונית וכהניסטית שתחריב את הדמוקרטיה הישראלית כפי שאנו מכירים אותה. או שנלך לבחירות נוספות, שימשיכו לקרוע את העם. או שאני ארכיב ממשלת אחדות יציבה וממלכתית, להרכיב ממשלה שתדע להתמודד עם אתגרי הביטחון בכל הזירות הקרובות והרחוקות".

בראשות המפלגה עומד שר הביטחון בני גנץ, ואחריו שר המשפטים גדעון סער והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. האישה הראשונה ברשימה היא השרה פנינה תמנו שטה, ומיד אחריה - השרה יפעת שאשא ביטון. בהמשך מוצבים השרים חילי טרופר וזאב אלקין, ואחריהם - חבר הכנסת מיכאל ביטון וסגן השר מתן כהנא, כאשר את העשירייה הפותחת סוגרת השרה אורית פרקש הכהן. בהמשך מוצבים חברת הכנסת שרן השכל, סגן השר אלון שוסטר, וחברי הכנסת מישל בוסקילה ואיתן גינזבורג.

קמפיין המחנה הממלכתי (צילום: דוברות המחנה הממלכתי)
קמפיין המחנה הממלכתי (צילום: דוברות המחנה הממלכתי)

במקום ה-15, הוצבה מזכ"לית המחנה הממלכתי ויו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעל רון בן משה, בהמשך הוצבו אכרם חסון, עינבר יחזקאלי, ענבר הרוש גיטי, ח״כ מופיד מרעי, דוברת וייזר, גלעד קבילו, ח"כ רות וסרמן לנדה, ח"כ שירלי פינטו קדוש, ח״כ אלון טל, שלומי יחיאב וזהר טל.

כזכור, בחודש שעבר הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיע כי הוא חובר לרשימה המשותפת של בני גנץ וגדעון סער, כאשר גם השר לשעבר מתן כהנא הצטרף לרשימה המאוחדת. כמו כן, במסגרת ההסכם שנחתם הוחלט כי מיד לאחר הבחירות יתחיל "המחנה הממלכתי" בהסדרת מוסדותיו, ויקיים בחירות פנימיות דמוקרטיות לקראת הבחירות לכנסת ה-26. 

לקראת הצגת הרשימה מסר, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, כי "המדינה שלנו זקוקה לממשלה יציבה אחרת נמצא את עצמנו בבחירות שישיות או בממשלה שתיפול תוך כמה חודשים. גנץ אומר שהוא יכול להקים ממשלה כזאת והוא מנסה להסתיר את העובדה שהוא ולפיד לא יכולים להקים ממשלה יציבה וכל הסקרים מוכיחים זאת. יש להם 50 מנדטים עם מרצ, העבודה וליברמן. הם חייבים את טיבי ומנסור עבאס וגם אז אין להם 61. זאת ממשלה שלא תקום ואם תקום היא תיפול תוך כמה חודשים".

"רק ממשלה יציבה בהנהגת הליכוד יכולה להביא יציבות למדינת ישראל כדי לעצור את השתוללות המחירים, להביא ביטחון אישי לכל אזרחי ישראל ולמנוע בחירות בכל שנה. רק הליכוד יביא ממשלה יציבה לאזרחי ישראל ל-4 שנים טובות" הוסיף.