ח"כ יואב קיש (הליכוד) שוחח הבוקר (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס להבטחות הבחירות של מפלגתו לרפורמות במערכת המשפט, וכן לדיווחים כי מינויו של היועץ משה קלוגהפט לקמפיין הליכוד סוכל בשל התערבותו של יאיר נתניהו.

בגלל יאיר נתניהו? היועץ הבכיר עזב את קמפיין הליכוד תוך 48 שעות

"למה לא לדבר על פינקלשטיין שהוא עד המדינה שהפרקליטות בחרה להשתמש בו כדי להמשיך את המשפט נגד גל הירש? חשוב יותר יאיר נתניהו? יש שתי אסכולות, אני אומר לכם בצורה הכי ברורה - אנחנו לא באים לרסק את מערכת המשפט, אנחנו באים לתקן אותה. מי שחושב שלא צריך לתקן אותה, והכול מושלם, שומע את סעדה, שימו בצד את משפט נתניהו, אני טוען שמה שנעשה בפרקליטות, במשטרה ובבתי המשפט חייב תיקון. לא בשביל להרוס, בשביל להחזיר את אמון הציבור למערכת. אנחנו בשפל כל הזמנים. יושב שם יאיר לפיד וגדעון סער ואומרים בצורה הכי ברורה 'לא ניתן לתקן, מה שהיה הוא שיהיה'. המערכת היום מתנהלת תחת אחריותם לפי רצונם ומתאים להם המצב, זה מצב נוראי, אין צדק, אין אמת לתושבי מדינת ישראל. את הדבר הזה חייבים לתקן", פתח קיש את דבריו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשנשאל מדוע נתניהו לא עשה את הרפורמות במהלך 12 שנות שלטונו, השיב קיש: "יש ביקורת קשה כלפי נתניהו ואני גם הייתי בין האנשים, עד ממש לאחרונה אמרתי את זה ואז הייתה לי שיחה ממש מעניינת עם פרופ' טליה איינהורן. היא אמרה לי 'אנשים לא ידעו, זה לא היה אפשרי. הציבור רואה יותר ויותר מקרים והיום הציבור בשל'. היום הציבור בשל, אני גם מאמין שנראה את זה בתוצאות הבחירות. אני מסכים שכל התופעה של עדי מדינה מאוד רגישה, אבל שופטים ובוחנים אותה על הפרופורציות. אם אתה מביא עד מדינה שראה חיסול או רצח אבל לא היה מעורב אז אתה אומר שיש היגיון, מצד שני כשמדובר בעבירת מס, איך אפשר להשוות? עבירת מס מיושנת. מה שנעשה לגל הירש זה עוול, זה חייב להיבדק, לא סתם הפרקליטות נלחמה להשתיק את האירוע. חבל לי, אני אומר לך, יאיר נתניהו לא ממנה ולא מפטר אף אחד בקמפיין הליכוד, הופך להיות המהות של הבוקר". 

קיש נשאל על הביקורת לפיה הליכוד לא התעניין בחוליי מערכת המשפט עד שהדברים החלו לגעת בנתניהו באופן אישי: "לגבי נתניהו אני אומר לך - שום דבר לא קורה בקמפיין הליכוד בלי נתניהו, הוא מנהל את הכול. להגיד שהוא לא מעורב זה פשוט הזיה, אתה לא מכיר את קמפיין הליכוד, חד וחלק. האיש עובד ברמות על, לא ראיתי דברים כאלה, הוא בשיא הכוח שלו. אתה תתחיל לראות אותו בשטח ותבין שאין בכלל מה להשוות. גדעון סער שהתמודד בתקווה חדשה אמר את הדבר המרכזי שהוא רוצה לעשות, לפצל את תפקיד היועמ"ש, דרך אגב דבר שאני מסכים איתו - כשל בזה. זה לא רוב, זה בגלל שפרקליט המדינה לא נתן לו. גדעון סער פשוט כשל בכל מה שהוא רצה לעשות. רצינו עונשי מינימום במקרים חריגים והעבירו את החוק, אבל מה כתבו? עונשי מינימום לשיקול השופט. החוק לא טוב, הוא לשיקול השופט. זה לא חוק מינימום. האירוע הזה ששופטים ממנים שופטים זה אירוע הזוי, הוא חייב להיפסק. הדבר הזה משכפל את עצמו. מי ממנה בארה"ב שופטים עליונים? הנשיא שמייצג את הציבור".

קיש התייחס להתבטאויות האחרונות של ח"כ דודי אמסלם: "אני חושב, בניגוד למה שאומרים עלינו, אתה רואה בדיוק כמה אצלנו אפשר להגיד וכל אחד עושה מה שהוא רוצה. לכן, דווקא שם, כשהבובות עוד לא החליטו איפה שמים אותם במפלגות לפיד למיניהן וליברמן, הם צייתנים מלאים. אצלנו יש דעות שונות, כל אחד מתבטא, אי אפשר לאסור על אף אחד לעלות או לא. אני רוצה לאחל לעם ישראל שיהיה לנו הרבה הצלחה, חוזקה ושמדינת ישראל תצליח". 

לסיום התייחס קיש גם לחייו האישיים, ולחתונתו עם בחירת ליבו שנערכה בשבוע שעבר: "היה מאוד מרגש, חתונה שניה. זו אהבת נעורים שלי. היינו חברים בתיכון. בסיום קורס טיס שלי כשאני על הרחבה היא הייתה עם המשפחה שלי, וגם בטיסה האחרונה שלי שהייתה לפני כשלוש שנים היא גם ישבה. היה פה הרבה סגירות מעגל מרגשות, האמת שהדבר הכי מרגש, עשינו את החופה ברובע היהודי שמשקיף על הר הבית, חתונה מצומצמת, למטה יש סליחות ושופר, זה היה פשוט עוצמתי בטירוף. כשאתה עובר גירושין אתה תמיד שואל את עצמך האם אי פעם עוד פעם תתחתן. בסוף, כשאתה מוצא את האישה שאתה רוצה לחיות איתה גמרנו, הכול לא מעניין".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm