ישיבת סיעת העבודה תכונס היום (חמישי) אחה"צ בתל-אביב על רקע הלחצים ההולכים וגוברים מצד ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לאיחוד שורות בין העבודה למרצ לקראת הגשת הרשימות בשבוע הבא לוועדת הבחירות המרכזית. תהליך הגשת הרשימות יפתח ביום רביעי, ימשך ביום חמישי וינעל בשעה 22:00 אך בפועל נציגים שימצאו במשכן הכנסת בשעה זאת יוכלו להגיש רשימות עד חצות.

"חוזר על טעויות": בכירים במפלגת העבודה בביקורת חריפה על לפיד

מצביעי העבודה מגבירים את הלחץ על מיכאלי: "אם הסירוב לאיחוד יגיע מהעבודה, נצביע למרצ"

עם לוח הזמנים הזה מתכנן לפיד לזמן אליו לשיחה את יושבת ראש העבודה מרב מיכאלי ואת יו"ר מרצ זהבה גלאון, בנפרד, כדי ללחוץ עליהן להסכים לחיבור טכני ביניהן. ביש עתיד אומרים כי לפיד "יעשה הכל" כדי להביא לחיבור בין העבודה למרצ משום שנפילה של אחת מהן מתחת לאחוז החסימה "תיתן 61 מנדטים לנתניהו", וכי הוא מתכוון להשקיע מאמצים רבים בנושא עד למועד הגשת הרשימות.

ביש עתיד טוענים כי ריצה נפרדת של העבודה ומרצ עלולה לסכן את הגוש כולו שכן שתיהן קרובות קרבה מסוכנת לאחוז החסימה. גורם במפלגת העבודה אמר לקראת ישיבת הסיעה: "חיבור עם מרצ לא על הפרק, כל הנתונים מראים שהדבר יביא לירידה במנדטים של שתי המפלגות ושל המחנה כולו".

לעומתו אמר למעריב ח"כ מוסי רז (מרצ): "למרות ההבדלים הגדולים ביננו בנושא החתירה לשלום, שמירה על זכויות אדם, שותפות יהודית ערבית ומאבק במשבר האקלים ידנו מושטת לחיבור". יו"ר העבודה שרת התחבורה מרב מיכאלי צפויה למסור הצהרה בתום ישיבת הסיעה היום ובגוש המרכז שמאל ממתינים בדריכות לדבריה.

ראשי מרצ (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
ראשי מרצ (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

העבודה  השיקה  סרטון קמפיין חדש: "הסכנה שבעליית הכהניסטים לשלטון"

בתוך כך השיקה היום העבודה סרטון קמפיין חדש תחת הסיסמה "אם לא נתעורר - נתעורר לישראל אחרת". בסרטון מוצגת "הבעיה הלאומית העיקרית" לשיטתה של העבודה – "שאננות האזרחים אל מול המגמות הקיצוניות והסכנה שבעליית הכהניסטים לשלטון".בקמפיין מזהירים מפני מהלכים שעלולים להיות מקודמים על ידי גורמים קיצוניים בכנסת ובממשלה:הפרדה מגדרית באוטובוסים, איסור הפלות, הפרדה מגדרית באקדמיה, איסור שירת נשים, טיפול המרה ללהט"בים, איסור כניסת נשים, צניעות במרחב הציבורי ועוד.

ממפלגת העבודה נמסר: "הבחירות הקרובות יכריעו את עתידה של מדינת ישראל וישפיעו על החיים של כולנו - או מציאות דמוקרטית, ליברלית וחופשית או מדינת הלכה שמקדשת אפליה וכהניזם".

קמפיין של מפלגת העבודה (צילום: מפלגת העבודה)

הליכוד תקף את גלאון: "מפעל חייה הוא לרסק את מפעל ההתיישבות"

בנוסף, בליכוד הגיבו היום בחריפות לקמפיין מרצ ל"שלילת תקצוב ממכינות השנאה וההסתה", ביניהן ישיבת עלי. "זהבה גלאון היא שותפה בכירה בממשלת לפיד-גנץ שמפעל חייה הוא לשלול תקציבים מהמכינות ולרסק את מפעל ההתיישבות.  המסקנה ברורה: הצבעה ללפיד וגנץ היא הצבעה נגד ההתיישבות", נמסר.


גלאון הגיבה להודעת הליכוד: ״ההודעה של המפלגה הביביסטית בעד משאבים להסתה פרועה נגד קהילת הלהט״ב, תמיכה במכינות שמחנכות לטיפולי המרה, שפועלות להוציא נשים מהצבא וגירוש ערבים מראה כמה המפלגה הביביסטית הפכה לקן צרעות של שנאה. קול לליכוד זה קול לטיפולי המרה ושנאת נשים. ננצח אותם״.