חודשיים לבחירות: ראש הממשלה יאיר לפיד הזמין אליו את יושבת הראש של מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויושבת הראש של מפלגת מרצ זהבה גלאון, כדי להפציר בהן להתאחד. יושב ראש סיעת העבודה, חבר הכנסת רם שפע, שוחח הערב (חמישי) עם פרופ' אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM והתייחס לצעד של לפיד.

למרות התנגדות מיכאלי: לפיד הזמין אותה ואת גלאון לפגישה בנושא האיחוד בשמאל

"אני מעריך ומכבד מאוד את ראש הממשלה, יש בינינו הרבה שנות שיתוף פעולה ובטח בקואליציה האחרונה, אבל נראה לי שרוב הציבור מבין שהוא מנסה לעשות הכל כדי לייצר פה איזה קרב של המפלגה הגדולה - למרות שהוא מבין, ואני ודאי מבין זאת, שהריצה העצמאית היא הדרך למקסם את הקולות של גוש השינוי ולגרום לכך שאיתמר בן גביר וחבריו יישארו באופוזיציה", אמר שפע. "כל הנתונים מראים זאת. הדבר היחיד שעומד בצד השני, זו החרדה מדבר שלא קרה מעולם - הרי גם בשנה שעברה כחול לבן ומרצ היו קרובים, אבל בגוש הבינו בדיוק את הסיטואציה ומקסמו את קולותיהם". 

בהמשך אמר: "בסקר האחרון שפורסם, רואים את הדבר שאנו טוענים כל הזמן. איחוד בין העבודה למרצ מייצר שני תהליכים מגבילים. מצביעים רבים מהעובדה לא רוצים להצביע למרצ, וגם אותם אנשים במרצ שלא מוכנים להצביע לעבודה - הם עוזבים את הגוש, ככל שהם לא מצביעים או מצביעים למשותפת, שהם לא חלק מהגוש שלנו. לכן, אני מאמין שהדבר שיעלה בדיון זה שריצה עצמאית היא הדאגה האמיתית לגוש". 

על הלחצים שמפעיל ראש הממשלה לפיד לאיחוד עם מרצ אמר: "יש ערך מבחינתו בכך שייראו שהוא עושה ניסיון. אז אני מכבד את הניסיון הזה, למרות שהוא לא הולך להצליח. בנוסף לכך, יכול להיות שהוא עסוק בלחשוב שאם המפלגה שלו תיקח עוד שלושה או שני מנדטים, יש בזה ערך מבחינתו. עם זאת, יש פה דבר מדהים - אנו דואגים כל כך לגוש כדי שתהיה פה ממשלה, אבל למה? כי אנחנו רוצים לקדם את הערכים שאנו מאמינים בהם. עכשיו יש לו את האפשרות להצטרף לשרה מרב מיכאלי לסיפור הדרמטי של הרכבת הקלה בגוש דן ביום שבת. אז אם הוא יישב בשקט ולא יקדם את הנושא הזה, בשביל מה בכלל אנחנו נלחמים? הרי אנחנו לא נלחמים על כיסא, אלא על דרך". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm