יושבת ראש מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, תגיע מחר בערב (שבת) לפגישה משולשת עם ראש הממשלה יאיר לפיד ועם יו"ר מרצ זהבה גלאון, כשהיא נחרצת בעמדתה נגד איחוד עם מרצ. אבל אחרי שהיא תצפה בתוצאות הדרמטיות של סקר "מעריב" מהיום, לא בטוח שהיא תמשיך להיות כה נחושה.

למרות התנגדות מיכאלי: לפיד הזמין אותה ואת גלאון לפגישה בנושא האיחוד בשמאל
בן כספית מנתח: כמו שאני מכיר את נתניהו הוא בוודאי מודאג - וזו הסיבה

על פי סקר פאנלס פוליטיקס, בהנהלת מנחם לזר, עבור "מעריב־סופהשבוע", לו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום - העבודה הייתה מתרסקת ל־4 מנדטים בלבד, בעוד "האחות הקטנה" מרצ, בראשות זהבה גלאון, חולפת על פניה עם 5 מנדטים. בסקר הקודם קיבלו שתי המפלגות 5 מנדטים כל אחת, כך שמרצ מתייצבת בעקביות על 5 מנדטים מאז בחירתה של גלאון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

תמונת המנדטים הכללית נראית כך: הליכוד, בראשות בנימין נתניהו, שיצא השבוע במשאית עם תא זכוכית משוריין לפקוד בוחרים ברחבי הארץ, מובילה בראש ללא שינוי - עם 31 מנדטים. יש עתיד, בראשות יאיר לפיד, המבקש לתפוס מרחק מבני גנץ, מתחזקת במנדט ועולה ל־25. המפלגה השלישית בגודלה היא הציונות היהודית-עוצמה יהודית, בראשות סמוטריץ' ובן גביר, עם 13 מנדטים.

מפלגת המחנה הממלכתי, בראשות בני גנץ, בעל היומרות להקים ממשלת אחדות רחבה בראשותו לאחר הבחירות, עם שותפיו גדעון סער וגדי איזנקוט - מתקשה להתרומם. בסקר הנוכחי היא נחלשת השבוע במנדט ויורדת ל־12.

בגזרה החרדית ש"ס נותרת עם 8 מנדטים, ואילו יהדות התורה, השסועה במלחמות בין דגל התורה לאגודת ישראל, דווקא מתחזקת השבוע ועולה במתכונת המשותפת עדיין מ־6 ל־7 מנדטים. בהמשך נמצאת הרשימה המשותפת, בראשות איימן עודה, שעדיין לא ברור אם תמשיך לשמור על המסגרת הנוכחית או שתתפצל לכמה רשימות - והיא נותרת סטטית, עם 6 מנדטים.

כאמור מרצ מקבלת בסקר 5 מנדטים, כמו בסקר הקודם, וכך גם ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן, בעוד מפלגת העבודה, בראשות מיכאלי, יורדת מ־5 ל־4 מנדטים ומתקרבת קרבה מסוכנת לקו האדום. את רשימת המפלגות סוגרת רע"ם, עם 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות שבע רשימות. הרוח הציונית, בראשות איילת שקד ויועז הנדל, שהמריבות הפנימיות ביניהם לא פוסקות לרגע, מגיעה בסקר הנוכחי ל־1.9% בלבד, ממש כמו בסקר הקודם. לעומתה, מפלגת צעירים בוערים, בראשות הדר מוכתר, שאפילו עדיין לא הרכיבה רשימה - מתחזקת ועולה השבוע מ־0.6% ל־1.1%.

מתחתיה חופש כלכלי, בראשות אביר קרא – 0.8%; המפלגה הכלכלית, בראשות פרופ' ירון זליכה – 0.6%; הבית היהודי, בראשות יוסי ברודני - 0.2%; וישראל חופשית ודמוקרטית, בראשות אלי אבידר ורשימת עלה ירוק-אוסרת אל־ אסלאמיה - עם 0.0% כל אחת.

מבחינת הגושים, לאף אחד אין בינתיים 61 לצורך הרכבת ממשלה. גוש הליכוד עולה במנדט ל־59, כשבתווך הרשימה המשותפת עם 6. מבחינת התאמה לראשות הממשלה, נתניהו מוביל עם 43%, כשאחריו יאיר לפיד עם 33% ובני גנץ עם 17%.

בסקר השתתפו 704 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הוא נערך בתאריכים 7־8 בספטמבר 2022. טעות הדגימה המרבית: 3.7%.