ארבעה ימים בלבד לפני סגירת הרשימות, הודיע שר התקשורת יועז הנדל כי הוא מפרק את השותפות בינו לשרת הפנים איילת שקד. בסביבתה של שרת הפנים טוענים כי ההפך הוא הנכון, והיא זו שהודיעה לו על סיום השותפות ביניהם. 

שקד תוקפת: "נתניהו שכנע את טראמפ לצאת מהסכם הגרעין, ולא הוכנה אלטרנטיבה"

"בעלי אמר: 'רק שתיים היו חזקות כמוך: גולדה וציפי לבני'" | איילת שקד בראיון חשוף

הבוקר (ראשון) התייחס הנדל לדברים בדף הפייסבוק שלו וכתב: "אני מאמין ברוח הציונית. מאמין בעם ישראל ובכך שניתן לחלץ אותנו מהבוץ הפוליטי. מאז שנפלה הממשלה האחרונה, אין יצוג לימין שבחר באחדות על פני בחירות נוספות".

"הקמתי את הרוח הציונית עם איילת שקד מתוך הסכמה על יעד אחד הקמת ממשלת אחדות. יש בניינו פער שלא ניתן לגשר עליו. אם מוכנים לממשלת 61 של מחנה רק ביבי לא תהיה ממשלת אחדות. ובעיני ממשלה צרה של ביבי ובן גביר או השמאל מרכז והמשותפת זה אסון. אני לא יכול לאפשר שעל גבי תיווצר אפשרות שתקום ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם ותמשיך את חוסר היציבות", הוסיף.

עוד ציין כי "יש לזה מחיר וסיכון פוליטי אישי גדול. אני מודע לכך. כך היה כשמנעתי קואליציה עם המשותפת בעבר. תפקידי להחליט ולא לברוח. לכן אני מאחל לאיילת בהצלחה רבה בכל מה שתעשה, אני ממשיך להוביל את הרוח הציונית לבחירות. זה לא קל ואפילו מתסכל. הימין שלי צריך להאבק באחוז החסימה ובן גביר לא".

"שנים של הגנה על המולדת וסיכון חיים בשייטת ובמערכת הביטחון, נכונות להאבק על עמדותי ללא קשר למחיר, ובן גביר ללא שירות צבאי, ללא החלטות וביצוע הוא הקול הבולט.  אפשר להתבכיין ולומר כמה נורא ואפשר להלחם בזה. זו המציאות, צריך להתמודד איתה. אני מאלה שנלחמים", סיכם. 

קודם לכן, אמיתי פורת, שהוצב במקום השלישי ברשימת "הרוח הציונית" התייחס לדברים בשיחה עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM. בפתח דבריו, התייחס לשאלה מי החליט על פירוק השותפות, וטען כי מדובר בהחלטה הדדית, "הייתה נקודה מסוימת שבה לא הצליחו להגיע להסכמה והיא נראית כמו הנקודה המשמעותית". 

"התחייבנו שנפעל להקמת ממשלה רחבה ויציבה, שממשלה צרה היא רעה לישראל משני הצדדים, אבל גם ממשלת ימין – כשאנחנו מפלגת ימין – היא רעה לישראל, אם היא צרה. אנחנו הגדרנו מראש, אנחנו לא מחרימים אף אחד במערכת הפוליטית, למעט הרשימה המשותפת, שאי אפשר להישען עליה מבחינתנו כי היא נגד מדינת ישראל", הבהיר.

לטענתו, כחלק מעמדת המפלגה נקבע כי הם אינם מחרימים את הליכוד או את העומד בראשה: "הוויכוח היה, האם בנקודת קצה, אם שתי אפשרויות רעות עומדות בפניך וצריך להחליט, האם מקימים ממשלה שהיא לא טובה, או לגרור את המדינה לבחירות נוספות. אנחנו אמרנו שלא נגרור את המדינה לבחירות נוספות, זאת גם העמדה שלי, ולכן במציאות כזאת, אנחנו נקים ממשלה, אפילו אם היא לא טובה".  

"אנחנו לא באים לשרת אינטרסים של אף אדם אחד, אלא של עם ישראל ומדינת ישראל, גם אם קוראים לאיש הזה בנימין נתניהו. אנחנו בכל מקרה שומרים על הדמוקרטיה הישראלית אצלנו", ציין.  

אמיתי פורת עם איילת שקד ויועז הנדל (צילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת)
אמיתי פורת עם איילת שקד ויועז הנדל (צילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת)

כשנשאל האם יתמכו בראש האופוזיציה בנימין נתניהו בכל מקרה, השיב: "אנחנו נתאמץ מאוד להקים ממשלה רחבה ויציבה. אם התמיכה בצד השני, המשמעות שלה היא הקמת ממשלה שנשענת על המשותפת, התשובה היא כמובן לא. חד משמעית לא".  

"אנחנו פועלים רק להקמת ממשלה רחבה ויציבה. בברירה, כמו שהייתה אגב בבחירות הקודמות, בברירה שיש לנו, בין לגרור את ישראל לבחירת נוספות, לבין להקים ממשלה צרה, אפילו אם היא גרועה, אנחנו לא נגרור את המדינה לבחירות נוספות", הוסיף. 

לדבריו, בחירות נוספות זה הדבר הכי גרוע בעולם, "אבל גם ממשלה צרה היא רעה לישראל, היא לא תתמודד כמו שצריך עם האתגרים, לא הפנימיים ולא החיצוניים, לכן אנחנו נפעל בכל כוחנו שלא תהיה ממשלה צרה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM