הבחירות החמישיות מתקרבות, ובמפלגות השונות נמצאים לקראת הישורת האחרונה לקראת הכניסה לכנסת הבאה. אמש הודיעו השרים יועז הנדל ואיילת שקד על פרידה ופירוק המפלגה שהקימו יחדיו רק לפני חודש, הרוח הציונית. גדי נס שוחח היום (ראשון) ברדיו 104.5FM עם סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, על מצב הגושים לפי הסקרים, ועל ההיערכות של המחנה הממלכתי לקראת הבחירות.

ח"כ בליכוד מעריך: זה יהיה הגורם שיכריע אם גוש נתניהו יגיע ל-61
סקר מנדטים: איך משפיעים המגעים לאיחוד בשמאל על מפת הגושים?

בתחילת שיחתם, שוסטר ביקר את רה"מ לפיד וטען: "אנחנו בדרך לאחוז בשלטון ולהרכיב ממשלה בהנהגת בני גנץ, בתנאי שנתניהו לא מקים 61 זה שם המשחק. לפיד לא יקים ממשלה, לכל היותר הוא יהיה ראש ממשלת מעבר לקראת בחירות שישיות, ואני סמוך ובטוח שנתחזק ונרכיב ממשלה".

על דבריו של איזנקוט, שאמר כי "הכל תלוי במספר המנדטים, ו-13 המנבאים לגנץ, לא יספיקו לעמוד בראשות הממשלה", הגיב שוסטר כי "סיטואציה אחת היא שלנתניהו יש 31 מנדטים, הוא מקים ממשלה קיצונית. אם זה לא קורה, אז בני גנץ, עם היכולת שלו להעביר קולות ומצביעים מהקבוצה האחרת, מהמתחרים הפוליטים, זו אפשרות אחת. אפשרות אחרת היא שנמשיך עם ממשלת מעבר לבחירות שישיות ונמשיך עם לפיד בראשות הממשלה".

הוא המשיך: "ללפיד אין את היכולת להקים ממשלה, גם עם המשותפת אין לו יכולת, אני משוכנע שהדבר הזה לא יקרה, המשותפת לא תהיה בממשלה כזו או אחרת, רע"ם כנראה שכן. אנחנו יכולים בעזרת המנהיגות היוצאת דופן של גנץ נצליח לשכנע גם מפלגות חרדיות, יתכן ויהיו תהליכים דרמטיים אחרי הכישלון החמישי של נתניהו בליכוד. אני מאמין שישראל זקוקה כרגע לממשלה יציבה מרכזית ללא קצוות".

על הפרידה של הנדל ושקד אמר: "אני מצר על כך שאנחנו מסכנים את האפשרות של הקמת ממשלה יציבה. גנץ החליט שהוא מנצל את היכולת שלו לייצר שותפויות ואת האחריות שלו לגוש השינוי, והקמנו את המחנה הממלכתי שלא ייווצר מצב שקולות ילכו לאיבוד באגפים היותר ימניים. אנחנו פונים לאנשי הציוניות הדתית הממלכתית, אנחנו הבית שלכם". 

עוד אמר על איילת שקד כי "היא הודיעה שהיא תצטרף לנתניהו, זה לא מלבב אותי. יחד עם זאת מאז שגנץ הגיע לפוליטיקה, נתניהו לא הצליח להקים ממשלה ולהגיע ל-61. הראש של כחול לבן הוא ראש המחנה הממלכתי, כולם חוסים תחת הערכים של מגילת העצמאות, אנחנו נהיה ההוכחה שאפשר לחבר חיבורים".