ח"כ ניר ברקת עורר היום (ראשון) סערה לאחר שאמר בתוכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM כי  כי להערכתו יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ידיח מתפקידה את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אם ישוב לתפקיד ראש הממשלה.

בליכוד איימו על היועמ"שית: "אם תאשרי מינוי הרמטכ"ל - תוחלפי"

היועצת המשפטית לממשלה מגיבה לאיומים: "מים סוערים לא יסיטו מדרכנו"

"קודם כל צריך לעשות הפרדה בתפקידים. התובע נשאר תובע, לא מחליפים תובע, כמו שלא מחליפים שופטים לטובת העניין תוך כדי קדנציה שלהם, אבל ייעוץ משפטי? חד משמעית. אני חושב שנתניהו יחליף אותה. כן, אני חושב שהוא יעשה את זה כיוון שהוא ירצה מישהו שתפיסת עולמו כתפיסה של הימין", אמר.

גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר דבריו, בליכוד מיהרו להבהיר כי הם מתנערים מאמירותיו. "הדברים נאמרו על דעתו בלבד והם מנוגדים לעמדת הליכוד וראש הממשלה לשעבר נתניהו. אין שום כוונה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה".

בתגובה, לדברי הליכוד מסר ברקת: "עמדתי מזה שנים היא שצריך להפריד בין תפקיד היועמ״ש לפרקליט המדינה. הראשון צריך להיות משרת אמון והשני מינוי מקצועי ולא פוליטי. כך נהוג בדמוקרטיות המצליחות בעולם. בליכוד יש דעות שונות וזה טבעי במפלגה דמוקרטית. יועץ משפטי צריך להיות יועץ במשרת אמון ולייעץ לנבחר הציבור במטרה לממש את תפיסת עולמו שבזכותה הוא נבחר ובהתאם לחוק״.