לאחר ששר התקשורת יועז הנדל ושרת הפנים איילת שקד הודיעו היום (ראשון) על פירוק השותפות בינהם, שקד צפויה לצאת לדרך פוליטית חדשה לאחר שהמו"מ מול יוסי ברודני ומפלגת הבית היהודי קרוב לסיכום. לפי גורמים המעורים בפרטים, השניים לא ינסו לייצר בלוק טכני, אלא רשימה אחת ששקד תרוץ בראש הרשימה.

שקד לאחר הפרידה מהנדל: "עשיתי טעויות, חוזרת למקום בו לבי נמצא"

לאחר הפרידה מהנדל: שקד והבית היהודי יאיצו את המו"מ, בציונות הדתית קוראים לה לפרוש

בינתיים, בציונות הדתית קוראים לשקד לפרוש מהמרוץ: "יחד, שקד והנדל היו רחוקים מלעבור אחוז חסימה, עכשיו כשהם לבד ברור שכל הצבעה לשקד היא זריקת קול לפח וסכנה לימין. אנו קוראים לשקד לגלות אחריות לגוש הימין ולמדינה ולפרוש מהמירוץ ולא לגרום לימין לאובדן קולות בבחירות גורליות שבסופן עלולה לקום ממשלת שמאל עם הרשימה המשותפת, אין לנו קולות לבזבז".

גם דני דנון (הליכוד) קרא לשקד לפרוש בראיון בערוץ 14: "לא ברור אם המחזה הזה קומי או טרגי. שקד והנדל צריכים להתפטר מהממשלה עוד היום, לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולעשות חשבון נפש".

יוסי ברודני (צילום: ארנון בוסאני)
יוסי ברודני (צילום: ארנון בוסאני)

כזכור, היחסים בין שקד להנדל עלו על שרטון בין היתר בעקבות המו"מ עם יו"ר הבית היהודי והצעת פשרה שעלתה במסגרת הדיונים לאיחוד בין הבית היהודי לרוח הציונית. ברודני דרש לאורך כל הדיונים לפרק את השותפות עם הנדל-האוזר ולהציב במקומותיהם נציגים "סרוגים". שקד, שתחילה סרבה לקבל את הדרישה, שקלה לקבל את הצעת הפשרה שעלתה בתקופה האחרונה - הנדל נשאר, ואילו האוזר ישומנך במקומו ברשימה.

בניגוד לשקד, הנדל סירב בתוקף להצעה וטען כי אם הרשימה שתיווצר אחרי האיחוד עם ברודני תעבור את אחוז החסימה ותיכנס לכנסת, הוא יהיה שם לבדו להתנגד לחבירה לממשלת ימין צרה. הנדל הודיע בפירוש שלא ירוץ עם "מי שמתכוון להשלים ל-61" ואמר: "אני מתנגד נחרצות להשלים 61 לנתניהו״. 

בסקר מעריב שפורסם בסוף השבוע האחרון עלה כי לו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום, הרוח הציונית הגיעה ל1.9%, ואילו הבית היהודי עמדה על 0.2%. גם בסקר של ערוץ 12, הרוח הציונית נותרה מתחת לאחוז החסימה. כזכור, שקד נבחרה ב-2012 בפריימריז של הבית היהודי לכנסת  למקום השלישי, ובעקבות איחוד הרשימות עם האיחוד הלאומי הוצבה במקום החמישי ברשימה המשותפת.