הלחץ על מרב מיכאלי נמשך: ראש הממשלה, יאיר לפיד, שוחח היום (ראשון) עם יו"ר מפלגת העבודה והציע לה להתאחד עם מרצ בתמורה לתפקידי שרים לפי מפתח של עשרה מנדטים, ללא קשר למספר הח"כים שיהיו בפועל, וכן שריונים ברשימתו גם לעבודה וגם למרצ. כך על פי דבריו של גורם המעורה בפרטים. עם זאת, מיכאלי סרבה להצעה ואמרה שאין טעם שכן לא הוצגו אמש נתונים חדשים שמצדיקים את האיחוד. 

לא איבדה תקווה לאיחוד בשמאל? גלאון חושפת ב-103FM: "נותר פתח"

מיכאלי: אלך לפגישה עם גלאון ולפיד, אבל לא משנה מה הוא יציע - אתנגד

יו"ר מרצ זהבה גלאון מסרה: ״מרצ תמשיך לנהוג באחריות כדי להבטיח שאף קול לא הולך לאיבוד. מרצ נמצאת במגמת התחזקות, ואנחנו מתכוונים להמשיך ולגדול על מנת להבטיח שיש דופן שמאל חזקה לשמאלו של לפיד".

ממפלגת העבודה נמסר: "משמח לראות שגם יש עתיד מבינים שהוויכוח הוא על מהות ולא על ג'ובים ושריונים. האיחוד בין המפלגות נוסה בעבר ונכשל כישלון חרוץ. עד לרגע זה לא ראינו סקר שמראה כי האיחוד מחזק את המחנה. אין כאן וויכוח על תיקים אלא על שמירת המחנה מפני חזרתו של נתניהו. אנו קוראים ליש עתיד לנהל את האירוע בשיקול דעת וקור רוח. כך ניצחנו בבחירות הקודמות וכך ננצח הפעם".

בנוסף, בעבודה טוענים כי לפיד הציע אתמול שצוותים ידונו, אמרה לו שתחשוב על זה. היום אמר שוב, צוותים ידונו בהצעות לתפקידים ושריונים והיא הסבירה שאין טעם בכך היות ומדובר בעניין עקרוני על העובדה שאיחוד יקטין את הגוש, דבר אותו לפיד טרם סתר.

יו''ר העבודה מרב מיכאלי, יו''ר מרצ זהבה גלאון (צילום: רון קדמי,יונתן זינדל פלאש 90)
יו''ר העבודה מרב מיכאלי, יו''ר מרצ זהבה גלאון (צילום: רון קדמי,יונתן זינדל פלאש 90)

מיכאלי וגלאון ערכו אמש פגישה משותפת עם לפיד שתומך באיחוד, שנערכה פחות משעה. בטרם החלה הפגישה, אמרה מיכאלי: "עמדתי לגבי האיחוד ידועה. באתי כי הוזמנתי ואני שמחה לשמוע בפעם הראשונה מראש הממשלה עצמו את עמדתו ולא דרך התקשורת. אנחנו אולי חלוקות וחלוקים על הדרך, אבל המטרה היא ברורה ואנחנו שותפות ושותפים לה- למנוע את חזרתו של נתניהו והימין לשלטון".

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו ומסרו: "הצעות השריון של לפיד למפלגות העבודה ומרצ הינן לא חוקיות. כשהליכוד עשה זאת עם השריון לרב אלי בן דהן עתרנו לועדת הבחירות. לא נהסס לעתור שוב אם ההצעות הללו ימומשו. אנו קוראים למר לפיד להפסיק להציע הצעות לא חוקיות ולשמור על כללים דמוקרטיים תקינים".

בסקר מעריב שפורסם בסוף השבוע האחרון הסתמן כי לו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום,  העבודה הייתה מתרסקת ל־4 מנדטים בלבד, בעוד מרצ חולפת על פניה עם 5 מנדטים. בסקר הקודם קיבלו שתי המפלגות 5 מנדטים כל אחת, כך שמרצ מתייצבת בעקביות על 5 מנדטים מאז בחירתה של גלאון. גם בסקר "חדשות 12" נרשמה מגמה דומה.