שר הביטחון ויו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, נשא דברים היום (שני) בברכה מצולמת בפתח ועידת "כיכר השבת" שהתקיימה בירושלים, והבהיר כי "הבחירות הקרובות הם הפעם החמישית שישראל הולכת לקלפי בארבע שנים, לא ניתן לישראל להיגרר לבחירות נוספות".

איזנקוט חושף: "ההצעה של לפיד הייתה הרבה יותר נדיבה מגנץ"

בכיר במחנה הממלכתי במסר ללפיד: "לא יכול להקים ממשלה, גם לא עם המשותפת"

"אני מאמין שההערכה הרבה לה אני זוכה בקרב המנהיגות הרוחנית תוביל אותנו להקמת ממשלה שתפעל לאחדות ולסיום הכאוס", הוסיף, "החברה החרדית חייבת להיות חלק מהמסע הישראלי לאחדות, אפעל לכך כראש הממשלה. במדינת ישראל עלינו להרבות באהבת חינם. אם וכשאקים בעזרת השם ממשלה – זו תהיה התשובה שלה".

לטענתו, מערכת הבחירות שלפנינו צריכה לספק תשובות רבות, "בנושא החינוך שנמצא מבחינתי בראש סדר העדיפויות, עלינו לחזק את התגמול למורים גם בחברה החרדית. אני מתחייב שאפעל לשם כך. אני סבור שטוב יעשו יותר חרדים אם ילמדו מיומנויות הכרחיות שיסייעו להשתלב בשוק העבודה ובחברה. המדינה חייבת להבטיח מצידה, שהדבר נעשה בנוסף לעולם התורה ולא במקום".

בנושא פיתוח התשתיות הלאומיות הבהיר: "אני רואה צורך עמוק לאפשר לחרדים לחיות גם בערים נפרדות וגם בשכונות מעורבות לגמרי, ולעודד התיישבות מגוונת בדרום ובצפון". כמו כן, שר הביטחון הדגיש כי בהיבט הבריאות והרווחה: "ההוגנות החברתית, אני רואה בראש ובראשונה את הצורך לאמץ את מודל החסד החרדי למדינה. לטפל במעטפת שתאפשר לכל אחד ואחת הזדמנות שווה, וסיוע לנזקקים – שהוא חלק מהיותנו מדינה יהודית. אלו הן חלק מהתשובות שלי עבורכם".