בעקבות דבריו של ראש השב"כ רונן בר בכנס מדיניות נגד טרור באוני' רייכמן אמש, בהם ציין כי האתגר העומד בפתחה של ישראל הוא טיפול בשסע החברתי שגורם לעידוד מדינות ציר הרשע לפעול נגדה, שוחח יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הבוקר (שני) עם ינון מגל ובן כספית, והביע את התנגדותו לאמירות של בר. 

ראש השב"כ מזהיר: "האלימות באיו"ש גואה - השנה ספרנו מעל 130 ארועי ירי בשטחים"
בכיר לשעבר בשב"כ על דברי רונן בר: "הוציא לכולנו כרטיס צהוב"

"קודם כל, בראש ובראשונה, אני לא מסכים עם הקביעה שלו. מה, לא היו הפנתרים השחורים ומתיחות העדתית? לא היו הסכמי אוסלו שקרעו את החברה הישראלית לפני? היו תקופות יותר מתוחות בחברה הישראלית והיו סוגיות שפילגו אותנו יותר משאלת כן-ביבי לא-ביבי. ולכל אורך התקופות ידענו להתעלות מעל זה ולהתאחד אל מול האויבים שלנו", ציין בפתח השיחה.

עוד הוסיף באותו נושא: "אנחנו מדינה דמוקרטית, אנחנו חברה הטרוגנית עם מעל 70 שנה של קיבוץ גליות, מזהויות שונות ותרבויות שונות ואמונות שונות ותפיסות שונות - אנחנו מתמודדים עם מציאות מורכבת, ויש דעות שונות על איך נכון להתמודד איתה. היו תקופות הרבה יותר מפולגות בחברה הישראלית. בסוף, אנחנו יודעים להתעלות מעל זה ולהתאחד".

יו"ר הציונות הדתית שב וטען כי מדובר בהתבטאויות שלא תורמות לאווירה הכללית: "אני חושב שראש השב"כ והרמטכ"ל לא אמורים לעסוק בסוגיות האלה, שהן בבחינת תהליכים חברתיים. אם יש להם משהו לומר, שהם חושבים שיש לו השלכות ביטחוניות, שיאמרו אותו בחדרים הסגורים, שיאמרו את זה בקבינט, שיאמרו את זה לראש הממשלה, שיאמרו את זה לשר הביטחון. בפומבי, אמירות כאלה רק מחלישות ומשחקות עוד יותר לידי האויבים שלנו. צריך להיזהר לא לחצות את הקו". 

סמוטריץ' התייחס גם לבחירות הקרובות, ואמר כי הוא אופטימי: "אנו עובדים קשה כדי להצליח בעזרת השם סוף סוף להוציא את מדינת ישראל מהמשבר, להקים ממשלה יציבה של המחנה הלאומי - ממשלה יהודית וציונית, יהודית ולאומית טובה. עובדים קשה להסביר את זה לציבור הישראלי, לאנשים שעוד מתלבטים ונמצאים על הגדר. אני אופטימי. אני חושב שהימין הוא הרוב בציבור הישראלי ולכן הסבירות גבוהה, הרוב הזה סוף סוף יבוא לידי ביטוי אחרי הרבה שנים של חוסר יציבות וממשלות לא טובות".

כשנשאל על הפירוק של מפלגת 'הרוח הציונית', השיב כי הוא בעיקר בלחץ מזה שהם עם 13 מנדטים בסקרים ולא עם 20. "אנו צריכים להיות גדולים וחזקים, אנו בוודאי לא בלחץ מאנשים שמגרדים פחות מחצי אחוז החסימה. אחרי חודש שלם ששקד הסבירה שממשלת ימין היא סכנה למדינה, היא סוף סוף מבינה שזה מה שנכון למדינה", אמר. "אני חושב שהיא צריכה לפרוש ולא לסכן עוד זריקת קולות לפח. אני גם חושב שכל חוסר היציבות של השנים האחרונות התחיל מהרפתקה שלה ושל בנט, שהסתיימה מתחת לאחוז החסימה וזרקה כמעט ארבעה מנדטים לימין. אם איילת שקד באמת רוצה ממשלת ימין, שלא תזרוק לנו שוב עוד מנדט אחד לפח ותפרוש מהמרוץ. זה יהיה אולי גם סוג של תיקון למה שעשתה בשנה האחרונה".