בחירות 2022: על רקע המשך ההכנות של המערכת הפוליטית ליום הבחירות שיתקיים ב-1/11, עלה החשש בגוש הימין ובמפלגת הליכוד כי מפלגת יהדות התורה תפוצל לשתי סיעות נפרד, דגל התורה ואגודת ישראל. בתוך כך, היום (שני) נחתמו ההבנות בין הצדדים, לקראת ריצה משותפת במתכונת הנוכחית, לאחר שקיבלו התחייבות מראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, לגבות את הדברים, במידה שיקים את הממשלה הבאה.

במסמך ההבנות בין הצדדים, נתנו משקל גדול למצב "שחיקת תקציבי תלמודי התורה", ונכתב כי "כל חברי הכנסת של יהדות התורה מתחייבים כי לא יכנסו לקואליציה ללא הסדרת תקצוב תלמודי התורה, מוסדות הפטור ומוסדות המוכש"ר, שתקציבם מחושב באחוזים מתקציב החינוך הכללי, ולעגן בתקציב המדינה שהאחוזים ייגזרו ממלוא תקציב החינוך הממלכתי הכולל את כלל התשלומים המשולמים על ידי משרד החינוך למוסדות החינוך הכללי".

עוד נכתב כי "מדובר בפתרון מוסכם על כל חברי סיעת יהדות התורה לתקצוב תלמודי התורה, ואנו בטוחים כי בעזרת ה' יוסדר במשא ומתן הקואליציוני. ואולם, כדי לתת תוקף להתחייבות זו, אם ההסדר האמור לא יאושר בתקציב המדינה הקרוב, מתחייבת סיעת יהדות התורה בכל הדרכים העומדים לרשותה, למצוא פתרון קואליציוני לשנת הלימודים תשפ"ד לתלמודי התורה של בעלזא השווה לקציב המתווה בסעיף הראשון. הן בבעלזא והן בחינוך העצמאי מסכימים שתוכן הלימודים שיצטרף לחינוך העצמאי לא ישתנה בפועל מפכי שהיה עובר להצטרפותו לחינוך העצמאי". 

לפי ההסכם, החסידות תקפיא את הצטרפותה למסלול החדש של המשרד, ובתמורה יהדות התורה לא תיכנס לאף קואליציה שלא תשווה בין תקציבי החינוך החרדי לתקציבי הממלכתי חרדי המלמדים ליבה. אם לא יושוו התקציבים, סוכם כי מוסד אחד של החסידות ישתלב בחינוך העצמאי, גוף החינוך שנשלט על ידי הליטאים, ומקבל תקציבים מהמדינה, בתמורה ללימודי ליבה חלקיים. לחסידות תהיה אפשרות לחזור למסלול החדש שהוצע על ידי משרד החינוך אם לא תקום קואליציה עם החרדים, ולא יצרפו את אחד מהמוסדות שלה לחינוך העצמאי.