בחירות 2022יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', השתתף היום (שני) בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד הטרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן והביע את דעתו, מה האיום הביטחוני הגדול ביותר על ישראל. בהמשך, התייחס גם לאחוז ההצבעה הנמוך בקרב המגזר הערבי בבחירות, וגם להתנהלות מעצמות המערב מול איראן ורוסיה.

בפתח דבריו, אמר חבר הכנסת סמוטריץ' כי "אני רוצה לומר כאן בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: "האיום הביטחוני המסוכן ביותר היום למדינת ישראל ולאזרחיה הוא האיום מבית, הנשקף מהגורמים הלאומניים בקרב ערביי ישראל. מאות אלפי נשקים בלתי חוקיים שיופנו ברגע האמת נגד אזרחי ישראל מהווים פוטנציאל נזק גדול ומורכב להתמודדות הרבה יותר מהאיום האיראני".

התפרעויות ברמלה במהלך מבצע ''שומר החומות'' (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
התפרעויות ברמלה במהלך מבצע ''שומר החומות'' (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

"האיום האיראני על שלוחותיו מנוהל מחוץ לגבולות המדינה ומערכת הביטחון מכירה את תרחישי הייחוס שלו ופועלת ליצירת מענה. האיום מבית מסוכן הרבה יותר". עוד אמר כי: "כצעד ראשון יש להוציא אל מחוץ לחוק את המפלגות הערביות הנוכחיות בכנסת ואת נציגיהם, שהם הראשונים להוביל את השיח העוין נגד מדינת ישראל ונגד זכות קיומה והגדרתה כמדינה יהודית עצמאית וריבונית. אין שום דבר דמוקרטי בלאפשר לאויב שלך לחתור למימוש מטרותיו באמצעות מנגנוני הדמוקרטיה". 

עוד הוסיף סמוטריץ' וטען כי: "אין דבר שתרם יותר תודעתית להרמת הראש ולהקצנה הלאומנית של חלקים הולכים וגדלים בקרב ערביי ישראל מהממשלה החולפת, וממילא אין דבר מסוכן יותר ביטחונית לאזרחי ישראל ממנה. בממשלה הבאה שנקים בעזרת השם אחרי הבחירות נשנה את מנגנון הפסילה ונוציא אותו מידי בג"ץ, באופן שלא יאפשר עוד לשופטי בג"ץ להתעלם מלשון החוק ומכוונת המחוקק ולהכשיר פעם אחר פעם מי שתומכים בטרור ובמאבק מזויין נגד מדינת ישראל".

בהמשך, התייחס לאחוזי ההצבעה הנמוכים בחברה הערבית ואמר: "אבדן האמון של הציבור הערבי בחברי הכנסת הערבים, שבמקום לקדם את ענייניהם האזרחיים מקדמים את המאבק נגד מדינת ישראל, משתקף בשיעורי ההצבעה הנמוכים בחברה הערבית. ביום שבו המפלגות תומכות הטרור תוצאנה אל מחוץ לחוק ולא תוכלנה להתמודד יותר, יפתח הפתח בחברה הערבית ליסוד הנהגה אזרחית אחרת, שמקבלת את האתוס המכונן של מדינת ישראל כמדינה יהודית ושואפת לשפר את חייהם ורווחתם של אזרחי ישראל הערבים במסגרת המדינה היהודית. זו הדרך ואין בלתה גם לשיפור איכות חייהם של ערביי ישראל וגם להסרת האיום המסוכן הנשקף לנו מבית".

הרשימה המשותפת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
הרשימה המשותפת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בסיום, התייחס להתנהלות מעצמות המערב מול איראן ורוסיה. לדבריו, "חולשתו של המערב, שאיבד במידה רבה את האמונה בצדקת הדרך בשל השתלטות שיח פרוגרסיבי ששולל את קיומן של אמיתות מוחלטות, כפי שהיא באה לידי ביטוי הן בחתירה, כמעט הייתי אומר תחנונים, כלפי האיראנים שיסכימו לחזור להסכם הגרעין, והן בגמגום מול הדורסנות והאלימות של פוטין ובהפקרתה של אוקראינה להילחם בתוקפנות הרוסית כמעט לבדה - לא נושאת שדר אופטימי, ומזכירה לנו שוב כי אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו".

"כך מול איראן, כך מול חיזבאללה, כך מול חמאס בעזה, כך מול ערביי יהודה ושומרון, וכך מול זרמי העומק המתפרצים של ההקצנה הלאומנית בקרב ערביי ישראל", סיכם.