לקראת תהליך הגשת הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-25 לוועדת הבחירות המרכזית, שיפתח ביום רביעי וינעל ביום חמישי בחצות, סגרה הערב (שני) יו"ר העבודה מרב מיכאלי את האפשרות לחיבור עם מרצ.

גלאון: "הודעתי לרה"מ שמרצ תסכים לאיחוד, מיכאלי הביעה את התנגדותה"

לא איבדה תקווה לאיחוד בשמאל? גלאון חושפת ב-103FM: "נותר פתח"

"אני קוראת ללפיד להפסיק לירות בנגמ"ש ולהתרכז ביריב האמיתי, קרוא למצביעות ולמצביעים לצאת מהבית, לעשות מה שצריך כדי להילחם בגזענות, בשקר בפייק", אמרה בחדשות 12. "אנו נלחמות על האמת שלנו. אי אפשר להאשים אותי שאני לא חרדה משובו של נתניהו אבל אני פועלת מתוך שיקול דעת ולא מתוך היסטריה ולא יורה בתוך הנגמ"ש", אמרה בהתייחסה ללחצים שמפעיל עליה ראש הממשלה יאיר לפיד.

מיכאלי אמרה כי לפיד מתעלם מכל הנתונים המצביעים על כך שחיבור בין העבודה למרצ דווקא יחליש את הגוש: "בזבוז קולות יהיה אם נתאחד. ניסינו פעם וזה נכשל. נתניהו היה בשלטון. לא נאפשר לחזור על הכישלון הזה.

יאיר לפיד (צילום: מארק ישראל סלם)
יאיר לפיד (צילום: מארק ישראל סלם)

בהתייחסה להיחלשות מפלגת העבודה בסקרים, אמרה מיכאלי כי "במשך חודש וחצי אומרים לציבור דברים לא נכונים על מצב מפלגת העבודה אז הציבור מתחיל לפקפק. אני אומרת לו להפסיק לעשות את הנזק לגוש. אני בונה מחדש את הכוח הפוליטי של מחנה המרכז שמאל. אני אומרת ליש עתיד בואו נלחם ביחד מול היריב האמיתי".

קודם לכן התבטאה אתמול יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בנושא ואמרה בגל"צ: "גם אם מרצ תהיה גדולה יותר בסקרים, אסכים לאיחוד עם העבודה - כשמרב מיכאלי תעמוד בראש הרשימה. קיבלתי גיבוי מלא מחברי המפלגה ללכת למו"מ, עם כל המשמעויות והמחירים". גלאון אמרה כי "יתכן ומיכאלי צודקת בהנחה שאיחוד יכול דווקא להחליש את הגוש אך הוסיפה כי ". יש סקרים שמראים אחרת שדווקא חיבור בין שתינו יכול להגדיל. יכול להיות שהיא צודקת אך ההימור של מיכאלי בעיני גדול מדי".