לאחר הפרידה משקד: שר התקשורת יועז הנדל התארח היום (שני) בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק, והתייחס לעתידו הפוליטי לאחר הפיצול בינו לשרת הפנים: "יש לי זמן לקבל החלטות. אעזוב היום, אסע לישראל ואקבל החלטות בקרוב מאוד. אני חושב שלימין המתון צריך להיות בית. אני אשמח לייצג אותם ואני חושב שהימין המתון צריך להיות מסוגל להשפיע".

שקד לאחר הפרידה מהנדל: "עשיתי טעויות, חוזרת למקום בו לבי נמצא"
לאחר הפרידה מהנדל: שקד והבית היהודי יאיצו את המו"מ, בציונות הדתית קוראים לה לפרוש

"אני מאמין בימין המתון. אני גם מאמין שהקבוצה הזו אחראית להקמת הממשלה האחרונה. יש נוף כזה בישראל. מכיוון שאני שם, ואני לא יודע איך לעשות שום דבר אחר, אני חושב שאנחנו צריכים לבנות את זה שוב", ציין הנדל

עוד הוא הוסיף: "נתניהו הוא הבעיה ולא הפתרון. בשלוש השנים האחרונות שרר כאוס פוליטי. אני צריך למצוא פתרונות. בשלוש השנים האחרונות ניסינו למצוא פתרונות. ניסיתי לגרום לחרדים להצטרף לממשלה, ניסיתי לגרום לחברים שלי לליכוד להחליף את הקואליציה. ומכיוון שנכשלתי בכל זה, הפתרון היחיד הוא לקחת את כל המפלגות הציוניות הגדולות ולהקים ממשלת אחדות. אם זה לא יקרה הפעם אז זה יקרה בעתיד. אי אפשר לנהל את המדינה הזו בלי ממשלת אחדות".

"העובדה שנתניהו ביטל את לימודי הליבה היא בושה", תקף הנדל את יו"ר האופוזיציה, והוסיף: "אני חושב שהאחים החרדים שלנו צריכים להיות חלק מהדמוקרטיה הישראלית ולכן אנחנו צריכים לתת להם את אותן חובות וזכויות. בלי לקבל את ההחלטות האלה אנחנו צריכים להגיד להם שאין אוטונומיות בישראל". 

"גם לחרדים בישראל מגיע תחרות ויכולת לשלוט בחייהם על בסיס תקשורת ותשתיות אחרות ואי אפשר לתת לנציגים החרדים לעצור את החרדים מלדבר בעד עצמם. היה לי פעם ויכוח גדול עם אריה דרעי על כבלי סיבים בשכונות חרדיות. הוא מעולם לא חתם על זה כי הוא חשש שהסיבים ייכנסו לבתים חרדים", הדגיש שר התקשורת.

הוא המשיך לתקוף את ראשי המפלגות החרדיות: "זו דרך נוראית להגביל את היכולת החרדית למצוא עבודה ולקבל משכורות ראויות. אני חושב שמדינת ישראל צריכה להתערב והשרים צריכים לעבוד קשה כדי לשלב חרדים במעגל העבודה ובחברה הישראלית".

לסיום, נשאל הנדל בנוגע להצלחותיו בתחום התקשורת: "פרסנו סיבים אופטיים בכל רחבי ישראל. כשנכנסתי למשרד היו לנו רק 2% קישוריות של כבלי סיבים. היום יש לנו מעל 70%. כדי להסביר, אינטרנט מהיר פירושו עבודה. אנחנו המדינה המהירה ביותר בפריסת סיבים והזולה שבה".