פרסום ראשון: על רקע המשך ההכנות של המערכת הפוליטית ליום הבחירות שעתיד להתקיים ב-1/11, מפלגת "יש עתיד", בראשות ראש הממשלה, יאיר לפיד, שיגרה היום (שלישי) התראה לפני הגשת עתירה כנגד ערוץ 14, והבעלים יצחק מירילשוילי, בשל "פעילות פוליטית מובהקת של הערוץ בתקופת בחירות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בפנייה המקדימה, טוענים עורכי הדין של המפלגה, כי "משך תקופה ארוכה, פועל ערוץ 14 בצורה אגרסיבית, החורגת מכל קנה מידה מקובל של עיתונות, לתקוף את יש עתיד, ואת העומד בראשה, ראש הממשלה יאיר לפיד, כמו גם מפלגות נוספות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית, ולרומם את מפלגת הליכוד, והעומד בראשה, ח"כ נתניהו. הגם שבעקבות זאת, מתעוררת שאלה כבדת משקל בנוגע לעמידת ערוץ 14 בתנאי הרישיון שהוענק לו, וכן בהוראות חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".

יאיר לפיד (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
יאיר לפיד (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

על פי ההתראה, "בשבועות האחרונים המשיך ערוץ 14 לפנות לציבור צופיו, הנמנה על בעלי זכות הבחירה בישראל, במטרה להשפיע עליהם לתמוך במפלגת הליכוד, ובפרט בעומד בראשה, ולמנוע תמיכה במפלגת יש עתיד. על רקע זה, בהתאם לסעיף 10ג' לחוק מימון המפלגות, מוטלת על ערוץ 14 החובה לקיים את הוראות החוק, לפעול כ"גוף פעיל בבחירות", ובכלל זאת להירשם אצל מבקר המדינה, להקפיד על מגבלות ההוצאות בחוק, וכן להקפיד אל הוראות חוק הבחירות".

במכתב ההתראה נכתב בנוסף כי "בכירי הערוץ נוטלים חלק בפעילות פוליטית, בין אם בהשתתפות במו"מ הקואליציוני, או באמצעות תמיכה מובהקת ופומבית, ובכלל זאת 'גיוס המונים' לטובת חבר הכנסת נתניהו. ברשתות החברתיות 'מהדהד' ערוץ 14 סרטוני תעמולה של מפלגת הליכוד, כתבי הערוץ, כולם כאחד, מביעים תמיכה בח"כ נתניהו. בעניין זה, גם הגיעו הדברים לכדי גיחוך עת שהסתבר כי כתב 'שהעז' לא לקיים את הקו המערכתי המוצהר בעניין איילת שקד, פוטר מהערוץ".

"עוד נחשף כי ערוץ 14 מחזיק ב'דף מסרים', בדיוק כמו גופים פוליטים, שתוכנו מובן מאליו לאור המונוליטיות של שידורי הערוץ. בשידורי הערוץ מוצגת עמדה חד צדדית באופן מובהק ובמהלך תכניות הערוץ, כתביו ושדרניו מנסים להשפיע על הבוחרים". בסיום נכתב כי "על רקע זה, בושים לב להימצאות בתוך תקופת בחירות, הנכם נדרשים להודיענו בתוך 48 שעות על כי פניתם למבקר המדינה בבקשה להירשם כ'גוף פעיל בזמן בחירות', ככל שלא ייעשה כן, תוגש עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית".

תגובת ערוץ 14 תפורסם כשתתקבל.