בדרך לקלפי: לקראת הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית, הציגה הערב (שלישי) מפלגת יש עתיד את רשימת מועמדיה לכנסת ה-25 באירוע רב משתתפים שנערך בתל אביב, בהשתתפות ראש הממשלה, יאיר לפיד, שרים, חברי כנסת, חברות וחברי הרשימה, נציגים מוניציפליים, ראשי מטות יש עתיד ופעילים מכל רחבי הארץ.

האיחוד בשמאל: זו הייתה ההצעה הנדיבה של לפיד - וכך הגיבה מיכאלי
"פעילות פוליטית מובהקת": מפלגת יש עתיד נגד ערוץ 14 

ראש הממשלה יאיר לפיד לא ערך שינויים דרמטיים ברשימתו לעומת הבחירות הקודמות. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי תמקום במקום השני, ושר הרווחה מאיר כהן נשאר במקום השלישי ברשימה. 

לפיד נשא דברים באירוע הצגת הרשימה: "הקבוצה הזו אומרת מכאן למדינת ישראל: יש לכם במי לבחור. יש לכם בחירה, אתם יכולים לחזור אחורה, לשלטון שהושחת והתקלקל וינסה לרסק את הדמוקרטיה שלנו, או להמשיך לצעוד קדימה כדי שהילדים שלנו יקבלו את העתיד שאנחנו רוצים בשבילם".

"מה שאתם רואים כאן היום היא מפלגת השלטון הישראלית, הוכחנו שאנחנו יודעים להביא לקלפיות מאות אלפי אנשים. הוכחנו שאנחנו יודעים לנצח בחירות, להקים ממשלה ולהוביל מדינה, ועכשיו נעשה את זה עוד פעם", הוסיף לפיד.

הוא תקף את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "הקמפיין של נתניהו אומר לכם שישראל במלחמה. בין היהודים לישראלים, בין היהודים לערבים, בין פוליטיקאים לבתי המשפט, בין עשירים לעניים, בין דתיים לחילונים. הכול כעס ושנאה וסכסוכים והסתה. יש עתיד אומרת לכם: עם ישראל הוא לא כזה, אנחנו משפחה. אנחנו טובים יותר, אנחנו נדיבים יותר. האוייבים שלנו הם איראן והחיזבאללה והחמאס, לא ישראלים שחושבים אחרת מאיתנו. אנחנו נכבד אחד את השני, אנחנו נכבד את הטוב המשותף".

בנוסף, ראש הממשלה התייחס גם לסוגיית איראן ולמשבר החינוך שנפתר: "בשבועות האחרונים מנענו את שביתת המורים, כי עבדנו יחד. יצאנו למבצע בעזה שהשיג את כל מטרותיו, כי עבדנו יחד. פתרנו את משבר המתמחים, כי עבדנו יחד. הצלחנו – לפחות בטווח הנוכחי, אני אומר את זה בזהירות – לבלום את הסכם הגרעין עם איראן, כי שילבנו כוחות, עבדנו בשקט ודאגנו שכולם יהיו מתואמים".

עד למקום ה-12 רשימת המפלגה נשארה זהה לחלוטין. למעט שינוי אחד, כל חברי הרשימה מהמקום ה-13 ומטה ירדו מקום אחד, זאת כדי לאפשר את כניסתה של חברת הכנסת מיכל שיר אל המקום ה-13, לאחר שהגיע ממפלגתו של שר המשפטים גדעון סער. חברת הכנסת ניר שפק שמוקמה במקום ה-18 לא תתמודד, ובמקומה נכנסה לרשימה מועמדת חדשה, מטי הרכבי.

חברי רשימת יש עתיד לכנסת ה-25 (צילום: אבשלום ששוני)
חברי רשימת יש עתיד לכנסת ה-25 (צילום: אבשלום ששוני)

בנוסף לברביבאי ומאיר כהן, החמישייה הראשונה של המפלגה כוללת את השרה קארין אלהרר והשרה מירב כהן. בחמישיה השנייה נכללים השרים יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן, יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, ח"כ מירב בן ארי וח"כ רם בן ברק. את העשיריה השנייה פותחים סגן השר יואב סגלוביץ ויו"ר הקואליציה היוצאת  ח"כ בועז טופורובסקי.

ברשימה שתוצג הערב, 47% הנן נשים, כששלוש מהן ממוקמות בחמישייה הראשונה. הרשימה מונה שני אלופים בצה"ל, שני ניצבים במשטרה וסגן ראש מוסד. כמו כן, מתוך 36 הראשונים ברשימת יש עתיד לכנסת ניתן למצוא שניים שהנם  ספורטאי עבר אולימפיים,  תשעה הם סבים וסבתות ותשעה מתגוררים בפריפריה. 14 (כ-40%) מגדירים את עצמם כמסורתיים או דתיים. המועמדת הצפונית ביותר מתגוררת בעכו והמועמדת הדרומית ביותר מתגוררת בבאר שבע. בנוסף, שלושה מבין חברי הרשימה משתייכים לקהילה הלהט"בית.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי לפיד: "בניגוד לטענות השקריות של לפיד - אין שום פגיעה בלימודי ליבה במגזר החרדי. מי שלומד ליבה ימשיך ללמוד ליבה. הסטטוס קוו נשמר, והחרדים לא קיבלו דבר שלא היו מקבלים מלפיד".