ב'חדשות 13' דווח הערב (שלישי) כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו וראשי יהדות התורה סיכמו כי במקרה ויו"ר האופוזיציה יקים ממשלה לאחר הבחירות, מערכת החינוך החרדית תקבל תוספת תקציבית מ-1.2 מיליארד ש"ח כיום לשלושה מיליארד ש"ח סה"כ.

מאחורי הקלעים של לימודי הליבה: כך מנע נתניהו את פיצול יהדות התורה
קרע בגוש הימין? "נתניהו לא צריך להתערב בסכסוך ביהדות התורה, זה יזיק לו"

על-פי הדיווח, סוכם כי עמדת חסידות בעלז ביקשה להכניס לימודי ליבה למוסדותיה על מנת לקבל תקציבים רחבים כפי שהובטח בתמורה ללימודי הליבה. במידה וגוש נתניהו יגיע ל-61 מנדטים, הצדדים ינסו לפתור את המשבר דרך מהפכה ותקצוב החינוך החרדי.

נכון להיום, מוסדות הפטור של החינוך החרדי, שבהן לא לומדים ליבה, אמורים לקבל 55% מתקציבו של תלמיד חילוני. במידה והאפשרות הזו לא תצלח, או בגלל שיפסלו אותה מסיבה משפטית או מסיבה אחרת, תחפש הממשלה הבאה דרך להעביר תקצוב לחסידות בעלז.

על פי הדיווח, גורם ביהדות התורה מסר טרם הפגישה כי הם "האחרונים להאמין לנתניהו". אמנם, לאחר מכן הייתה שיחה מפורטת בין נתניהו לראשי יהדות התורה שסיכמו איתו: "הבטחה של שלושה מיליארד ש"ח לחינוך החרדי ללא שום תנאים, אנו רוצים להשוות את התנאים בחינוך החרדי לחינוך החילוני".

עוד דווח כי לפי ההסכם, לגורמים ביהדות התורה אף יתאפשר להחליט כיצד מערכת החינוך תתוקצב כדי לממן את הסכום המדובר עבור החינוך החרדי. ממפלגת הליכוד נמסר ל'חדשות 13' בתגובה: "הדיווח אינו נכון".