בוועדת הבחירות המרכזית החל היום (רביעי) מרתון הגשת רשימות המועמדים של המפלגות המבקשות להתמודד בבחירות לכנסת ה־25. המרתון יתחדש מחר ויינעל בחצות. שערי הכנסת אומנם ייסגרו מחר בשעה 22:00, אך נציגים של רשימות שיהיו בתוך המשכן יוכלו להגיש את הרשימות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט העליון יצחק עמית, עד סמוך לחצות. 

מאווררים את הפתקים‎‎: כך נערכים לבחירות בוועדת הבחירות המרכזית
"כמו בפעם הראשונה": מנכ"לית ועדת הבחירות מתרגשת גם פעם נוספת

ראשון המגישים - תנועת אנחנו ביחד של דוב הלברטל, מפלגת 'צעירים בוערים' של הדר מוכתר הייתה אמורה להיות ראשונה בסדר הגשת הרשימות אבל בגלל טעויות בטפסים, הם הועברו להמשך היום. בהמשך, הגישו את הרשימות אלי אבידר ותנועתו "ישראל חופשית ודמוקרטית", מפלגת קול הסביבה,  

עד אתמול נטלו נציגים של 55 רשימות טופסי הרשמה לבחירות ממשרדי ועדת הבחירות המרכזית, אולם לא ברור כמה מהן אכן יתמודדו בבחירות הקרובות. בין הרשימות שנטלו טפסים הם "הפיראטים", שנציגם אמר ל"מעריב" כי יבקשו לכלול במצע הוספת שעה אחת ל־24 השעות ביממה. בעבר התייצבו נציגי הרשימה בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לבושים בכובעי פיראטים ומצוידים בחרבות מפלסטיק.

רשימה נוספת שמתכוונת להתמודד היא רשימת "עלה ירוק" בראשות עו"ד דקל חץ־דוד עוזר, המתמודדת יחד עם רשימת "אוסרת אל־איסלמיה", שמועמדיהם לכנסת ייחשפו היום. ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית הוגשה רשימה בשם "יש כיוון בראשות עמוס דב סילבר". סילבר יושב במעצר כבר שלוש שנים לאחר שהוסגר מאוקראינה. גם רשימת "ישראל ביתנו", ברשותו של שר האוצר אביגדור ליברמן הוגשה לוועדת הבחירות. לקראת סיום הראשון של הגשת הרשימות, הגיעו גם בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר להגיש את רשימת "הציונות הדתית-עוצמה יהודית".

כמו כן הגישו את רשימותיהן עד כה: "המפלגה הכלכלית החדשה בראשותו של פרופסור ירון זליכה", "שחר כח חברתי בראשות וג'די טאהר", "נתיב-נחיה תמיד יחד בכבוד" ו"איחוד בני הברית בראשות חב חובל בשארה שליאן".

בין הרשימות המבקשות להתמודד נמצאות רשימות בשם מפלגת "איחוד בני הברית", מפלגת "כוח אזרחי", , "כוח להשפיע", "אני ואתה - מפלגת העם הישראלית", "אומץ לעם", "קמ"ה - קידום מעמד הפרט", "ותיקי ישראל" ועוד. לעומת זאת מפלגת "כל אזרחיה – כול מואטיניהא", שאחד ממייסדיה הוא יו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג, החליטה לא להתמודד בבחירות הקרובות. יצוין כי בבחירות לכנסת ה־24 התמודדו 39 רשימות, אולם רק 13 עברו את אחוז החסימה.