ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, אמר היום (רביעי) על רקע דבריה של השרה איילת שקד לפיהם "עשתה טעויות", כי "ההחלטה להקים ממשלה בישראל הייתה ההחלטה הטובה ביותר והציונית ביותר שקיבלתי בחיי". את הדברים אמר בנט במהלך חנוכת בית "פנימה" בלוד, והוסיף כי "מי שאומר שהקמת הממשלה הייתה טעות - בפוסט טראומה. אני לא שופט אותם".

"לא יכולה להגיד למה": האם הדר מוכתר היא הסיבה לפירוק ברית שקד-הנדל?

רצים ביחד: נחתם ההסכם בין איילת שקד לבית היהודי

"בחרתי בחלופה הקשה. בחרתי לקחת אחריות ולהקים ממשלה בישראל. ומאותו הרגע - שערי גיהנום נפתחו עליי, על משפחתי ועל חברי סיעתי. מתקפה בלתי פוסקת של רעל. של שקרים. שנה של שנאת אחים", הוסיף, "אך בתוך הצונאמי הרעיל הזה, עם שמונה מפלגות, בקואליציה הכי מגוונת בתולדות ישראל, למרות כל זה, הממשלה בראשותי הצליחה לעשות בשנה אחת, מה שממשלות אחרות לא עשו בקדנציה שלמה".

בהתייחסות לבחירות הקרובות, בהן כבר הודיע כי אין בכוונתו להתמודד, אמר בנט כי "חובה להקים את 'ממשלת החיים עצמם' במודל הפעולה של הממשלה בראשותי בשנה החולפת, אך בהרכב אחר, של המפלגות המרכזיות בישראל כבסיס הממשלה, ואז לצרף גם את הקטנות משני הצדדים".

בתגובה לדברי בנט מסרה שקד: "הממשלה הקודמת הייתה אילוץ שנוצר מחרמות, ולכן התפרקה. הגיע זמן לשים סוף לחרמות. הבית היהודי בראשותי תביא להקמת ממשלת ימין. חזרתי הביתה. חזרתי לימין".