פרופ' קמיל פוקס, ממכון המחקר 'דיאלוג' והסוקר המרכזי של 'חדשות 13', התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והתייחס לאיחוד אפשרי של מפלגת העבודה ומרצ.

"מסכן אותנו בחזרתו של נתניהו": מיכאלי מסבירה מדוע היא מתנגדת לאיחוד עם מרצ
האיחוד בשמאל: זו הייתה ההצעה הנדיבה של לפיד - וכך הגיבה מיכאלי

"ממשיכים עם התיקו לפחות בשלב זה, יש לנו עוד את סגירת הרשימות", אמר פוקס בפתח דבריו, "מה שמכריע זה אלו שהולכים לבחירות, שיעור ההצבעה הוא שיקבע. במגזר הערבי הבדיקה שלנו הראתה כי שיעור ההצבעה הוא בערך 39 אחוזים, ירידה משמעותית מהבחירות האחרונות. זה מעמיד כנראה את רע"מ אולי בסכנה להיות מתחת לאחוז החסימה. אם זה יקרה אין כבר תיקו. אם נניח מפלגה מסוימת כמו רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה חלוקת המנדטים האחרים היא כזו שיהיה לנתניהו יותר מ־61".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"בכל הסקרים הקודמים שלי מרצ קיבלה 4 מנדטים והייתה קרובה לאחוז החסימה", הוסיף, "עכשיו היא הייתה ממש בין 4-5, קרובה יותר לחמישה מנדטים, ולכן הפעם, בגלל שאנחנו מעגלים זה יוצא חמישה מנדטים".

לאחר מכן התייחס סוקר 'חדשות 13' לאפשרות שמפלגת העבודה ומרצ יתאחדו: "אם אנחנו ניקח את תוצאות הסקר ונכניס עליהם את תוצאות הבחירות, זה בסימן שאלה גדול. אין כאן שוליים רחבים, פה הכול בין ארבעה לחמישה מנדטים, זה יכול להיות נזיל לא רק במפלגת העבודה, אלא במיוחד במרצ. אני חושב שהשוליים שלה, לפחות על פי הסקרים הקודמים פחות רחבים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM