הסערה ברשימה המשותפת: חבר הכנסת עופר כסיף התארח הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והתייחס לפיצול שהתרחש אתמול ברשימה המשותפת, לאחר שבל"ד הגישו את רשימתם בנפרד מחד"ש ותע"ל: "בתקופה האחרונה היו מחלוקות בין בל"ד לבין חד"ש ותע"ל.

סמי אבו שחאדה נגד מנסור עבאס: "הכישלון הפוליטי שלו עוזר לנו, הרשימה המשותפת צדקה בקריאת המפה". צילום: ערוץ כנסת

"היו אפשרויות לפתור את זה, אבל הסיבה העיקרית לדעתי היא ויכוחים פנימיים שיש בתוך בל"ד, ולצערי בסוף הם החליטו לרוץ לבד. אני חושב שזה מעשה חסר אחריות, אבל אנחנו נמשיך להיאבק על העקרונות שלנו", הוסיף חבר הכנסת.

 כסיף התייחס לסכנת אחוז החסימה המרחפת כעת ביתר שאת מעל המפלגות הערביות: "לכן אני חושב שההחלטה הזו הייתה חסרת אחריות, ואני מקווה שהן יחליטו שלא להתמודד. כמובן שזו ההחלטה שלהם, אבל אנחנו מצידנו נעשה הכול בכדי שאחוז ההצבעה בקרב בציבור הערבי יהיה גבוה ככל האפשר. זה הכרחי, הציבור צריך להבין שכדי לקדם את האינטרסים שלו, בכדי לקדם שוויון במובן החברתי-כלכלי והלאומי ובכדי לקדם מאבק בפשיעה, כל זה תלוי באחוז הצבעה גבוה, ובהצבעה נכונה - קרי לנו".

הוא נשאל בנוגע לסיכויי גוש נתניהו להגיש ל-61 מנדטים לאחר הפיצול: "זה עשוי לקרות אם אחוז ההצבעה בקרב הציבור הערבי יהיה נמוך. זה דבר שצריך להיאבק עליו, ולעשות הכול בכדי שאחוז ההצבעה יהיה גבוה. כולנו רואים את הנתונים, אבל חשוב מאוד לשנות את זה ואפשר לשנות את זה, הרי זה לא משהו קבוע מראש".

"דבר ראשון, יש לנו דרישות פוליטיות ואנחנו לא פוסלים מראש או מתחייבים מראש. יש לנו קווים מינימאליים. יש תנאי מינימום, למשל, התחייבות לקידום תהליך מדיני, סיום הכיבוש, שוויון, ביטול חוקים מפלים, ומאבק בפשיעה", ענה חבר הכנסת כשנשאל האם מפלגתו תמליץ לנשיא על ראש הממשלה יאיר לפיד.

בתוך כך, השר עיסאווי פריג' התייחס גם הוא לפיצולה של הרשימה המשותפת: "הפיצול של הרשימה המשותפת הוא דבר טוב. אחד טיבי ועודה היו פחדנים במשך שנים ולא עשו מה שהעז מנסור עבאס".