"הרשימה המשותפת" התפרקה אתמול בערב לאחר זיגזג דרמטי שהתחולל בשעות האחרונות להגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-25. בל"ד הגישה את רשימתה בנפרד וכמוה גם חד"ש ותע"ל, שירוצו יחד בבחירות לכנסת ה-25. עיתונאי "מעריב" ושדרן 103FM בן כספית התייחס הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM לדרמה.

הרשימה המשותפת מתפרקת: בל"ד תרוץ לבד בבחירות לכנסת

"אנחנו חיים בעידן בו יש זילות למילה דרמה. כל דבר דרמטי, הכל דרמה, אנשים רוצים טראפיק אז כותבים דרמה. פעם אפילו יצא פוש מאחד הערוצים שאמר 'חילופי אש דרמטיים'. חבר'ה, כל חילופי אש הם דרמטיים. בקיצור, אני לא חושב שהיה פה מהפך", אמר כספית. "אני חושב שאלו חדשות טובות לנתניהו והגוש שלו, וחדשות לא טובות ללפיד, גנץ והגוש שלהם, ואחרי שאמרתי את כל זה הכל פתוח. תראה, לערבים יש 10 מנדטים - בוא נאמר שאני די משוכנע שבעבודה לא קשה אפשר לגרום לזה שרע"מ יחד עם טיבי ועודה יביאו חמישה וחמישה זה לגמרי בקלפים. צריך להעיר את הקול הערבי".

בהמשך נשאל האם הוא סבור שבל"ד לא תקבל כלום. על כך השיב: "זה אם בל"ד נשארת בחוץ. אם שלוש המפלגות הערביות עוברות זה מהפך כי זה מנגד נתניהו. אני לא יודע על מה סמי אבושחדה מסתמך בפיצול הזה, טיפש הוא לא אבל לך תדע. לא קרה שום דבר דרמטי נניח שבל"ד לא עוברת עם 2.5 מנדטים. אתה יודע שיחלקו את המנדטים בין המפלגות הגדולות. אין כאן דבר שמראה שזה סוף הסיפור, אבל ברור שזה לא טוב לגוש השינוי. אתה רואה את המשמעת, את ההתבטלות העצמית שלא תאמן, בצד של נתניהו שם כולם מתאחדים, באים וממושמעים, בעוד בצד השני לכל אחד יש את האגו שלו ואת החלומות שלו וכל אחד רוצה להיות ראש ממשלה". 

משעל אמר כי "לפיד נרדם בשמירה. הוא לא קרא נכון את המפה והזניח את מה שקורא במגזר הערבי". בתגובה לכך אמר כספית: "הטבלה אינה משקרת אומרים אצלנו בכדורגל, ובגדול אתה צודק. הבחור הזה נרדם בשמירה, ומרוב שהוא נרדם ומנמנם ואפילו נוחר, הוא התחיל את הקמפיין על 17 מנדטים, ועומד על 25 מנדטים היום. אז אני מאחל לכל הפוליטיקאים להירדם בשמירה תוך כדי שהם מכפילים את כוחם. עכשיו, לגבי המגזר הערבי זה עניין של מדיניות. אני חשבתי כבר הרבה זמן שלפיד צריך לצאת ולדבר איתם. הוא צריך להגיע למגזר הערבי ולהגיד שיש להם על מי לסמוך, ושהוא ישלש את ההשקעה של הממשלה במלחמה באלימות במגזר הערבי כי הרובים האלה שנאספים יזלגו ויהרגו גם אותנו. הערבים צמאים לזה ואני חושב שהוא צריך לעשות את זה. אני לא חושב שאספת בחירות בכפר קאסם לא תוריד ממנו קול אחד. העסק רק מתחיל, יש קצת פחות מחודשיים. כולם צריכים להמשיך להילחם ולא לוותר".

לסיום התייחס לסיכויים שבית המשפט העליון יפסול את בל"ד: "לצערי, אני לא חושב שיש סיכוי גדול. אני לא חושב שהשתנה משהו בנתונים שעומדים בפני העליון מהפעם הקודמת, ולכן אני לא חושב שהוא יוכל לפסול. אם העליון יפסול את בל"ד אז זה סוף הסיפור ונתניהו ניצח".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm