הזעזוע הפוליטי שהתרחש אמש ברשימה המשותפת, אשר הוביל להיפרדות בין חד"ש-תע"ל ובל"ד, ממשיך לעורר הדים והבוקר (שישי) שוחח השר לשעבר חיים רמון עם ניסים משעל ב-103FM על מנת לנתח את המהלך של המפלגות הערביות. רמון טען כי הפילוג ברשימה המשותפת העיד על ההבדלים בין שני מנהיגי הגושים, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וראש הממשלה יאיר לפיד.

"מיום שבת, כשהוא ראה מה קורה במגזר הערבי, לפיד האמין שזה יסתדר", הסביר רמון והוסיף כי "בניגוד לנתניהו שלא מאמין ששום דבר יסתדר מעצמו. לפיד פחד להתערב במגזר כי אז יצדיק מה שאומרים עליו שהוא יקים ממשלה עם המשותפת. תבין, זה שבל"ד לא יעברו את אחוז החסימה זה בטוח, ויש להם סדר גודל של 2-3 מנדטים - חצי מזה הולך לנתניהו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד הוא הוסיף: "המשותפת היו 5-6 מנדטים בכל הסקרים. כשבל"ד הולכת לבד היא לוקחת בין מנדט אחד לשניים, והיא לא עוברת את אחוז החסימה. היא מאיימת שמה שנשאר מהמשותפת גם הם עלולים לא לעבור".

"מה שקרה אתמול שגוש נתניהו קיבל מתנה בלתי צפויה לטובתו. דבר זה יכול להכריע בבחירות לטובת נתניהו, ויותר מזה עלול להוריד עוד יותר את אחוזי ההצבעה במגזר הערבי. לכן, זה היה לילה רע לגוש רק לא נתניהו, ולילה טוב לגוש נתניהו. רע"ם לקחה לנתניהו את השלטון, והם יכולים להחזיר לו אותו. זאת אומרת, הערבים לקחו והערבים נתנו". 

לאחר שמשעל העיר כי כעת יכולים לפסול את רשימת בל"ד, מכיוון שנפרדה מהמפלגות האחרות, אמר השר לשעבר כי "היו צריכים לפסול ממזמן, אבל לא פסלו בשנים האחרונות ולכן לא יפסלו".

על האפשרויות להרכבת הממשלה הבאה הדגיש רמון: "הוא לא יכול להרכיב ממשלה כי הוא חייב את בני גנץ. יש שני תרחישים שיכולים להתממש – הראשון הוא שנתניהו מגיע ל-61, השני הוא שלנתניהו יש 59-58. במקרה השני, החרדים יפנו לנתניהו ויבקשו ממנו לתת לגנץ את המקום הראשון ברוטציה. גם אם יהיו לנתניהו 61, אני מאמין שהוא יעשה הכל על מנת שגנץ יבוא איתו, הוא יפחיד אותו ואת בוחריו. יהיה לחץ גדול על גנץ להציל את המדינה מפני סמוטריץ' ובן גביר".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm