בחירות 2022: למרות שנראה היה כי המשבר ברשימה המשותפת לקראת פתרון, בל"ד הגישה את עצמה לוועדת הבחירות כרשימה נפרדת, לעומת חד"ש ותע"ל שירוצו יחד בבחירות לכנסת ה-25. בתוך כך, בסקר שנערך ברשת 13, עלה כי ריצה נפרדת של בל"ד מורידה את המפלגות הערביות לשפל חדש. על כך, יוסף מקלדה, סוקר החברה הערבית ברשת 13, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והשיב כיצד הפיצול ישפיע על הגוש של ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו.

בפתח דבריו, העריך מקלדה כי "נתניהו הרוויח מהפיצול, הוא מגיע ל־61-60 מנדטים והוא יכול להרוויח גם יותר כאשר אחת המפלגות נופלות וזה תסריט אפשרי, הוא יכול להיות גם ב־63-62 מנדטים". מקלדה הוסיף כי "כשבל"ד נכנסת לתמונה ורצה בנפרד, היא נוגסת מנדט ויותר מהמשותפת לשעבר, ולוקחת גם קולות מרע"מ. מספיק שאחוז ההצבעה הכללי יעלה, כך שאחת המפלגות הערביות הגדולות יכולה ליפול. אחוז ההצבעה קפץ בשלושה אחוזים, אם זה יימשך וזה יהיה כמו כדור שלג, זה יכול להתהפך על נתניהו. בגלל זה הימין ונתניהו אמורים לעשות תוכנית על מנת לדכא את אחוז החסימה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לאחר מכן, אמר כי "לא כל האנשים מרשים לעצמם לומר שהם מצביעים לבל"ד, אני לא יודע מה הסיבות אך לקראת הסוף בל"ד מתחזקת. אם המפלגה לא תפתח מיידית בקמפיין, היא יכולה לקרוס בקלות. אני לא חושב שיש הרבה יהודים שיכולים לשים את הפתק של בל"ד".