ד"ר מטאנס שחאדה, יו"ר בל"ד לשעבר, התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לפירוק הרשימה המשותפת ולריצתה הנפרדת של בל"ד לבחירות לכנסת.

הרשימה המשותפת מתפרקת: בל"ד תרוץ לבד בבחירות לכנסת
לאחר פיצול המשותפת: ישראל ביתנו פתחה בהליך פסילת ח"כ אבו שחאדה

"הפירוד נכפה על בל"ד לא המפלגה יזמה את זה", טען שחאדה בפתח דבריו, "המפלגה קיבלה את כל הדרישות אחרי התערבות יו"ר ועדת המעקב, ממש הפתיע שחד"ש וטיבי הגישו את הרשימה בנפרד. אבל כל התרגיל הזה היה להתחמק ולהתנער מההסכם הפוליטי שנחתם לפני שבוע. אגב האווירה האדירה מצוינת שגם אנחנו הופתענו ממנה ברחוב הערבי, חזרו עשרות למפלגה שעזבו או התרחקו. יש תמיכה ורוח גבית מצוינת בחברה הערבית. בל"ד תעבור את אחוז החסימה".

"המפלגה חתמה על הסכם שיש בו רוטציה עם חד"ש, אמרו שהם רוצים לחלק את הרוטציה שלהם אבל רצו לקצר את התקופה ולשנות את התנאים", הוסיף, "כל הסיפור הזה, לשנות הסכם כתוב לא יעבור על הדעת. יש ניסיון לחסל את בל"ד אבל לשווק את זה כאילו זה היה ויכוח על הרוטציה. בגלל שזה כל כך שולי זה אומר שזה לא הסיבה האמיתית".

לאחר מכן, התייחס יו"ר בל"ד לשעבר לבקשת הפסילה לריצה בבחירות של היו"ר הנוכחי, ח"כ סאמי אבו שאחדה בלבד: "איזו מציאות מעניינת בישראל, מי שדוגל במצע פוליטי גזעני, שהיו שמועות שביקש ממישהו לחסל קצין משטרה, רוצה להשתיק את הקול הדמוקרטי שמייצג את החברה הערבית. מאוד אירוני המציאות הזו. הניסיון להשתיק את בל"ד באופן כללי זה לא יצלח. אנחנו נתמודד גם עם זה כפי שהתמודדנו בעבר". 

לסיום העריך שחאדה האם המפלגה תיכנס לקואליציה עם לפיד, ואמר כי "החלטה שלהם, אני מתנגד לזה כמובן, בשום פנים ואופן לא אתמוך בזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM