יו"ר מפלגת צעירים בוערים, הדר מוכתר, הודתה אמש בערוץ 13 כי בבעלותה דירה בחיפה שנרכשה מכספי הפנסיה של אביה, וטענה כי "הדרך היחידה שלי להשיג את הדירה הזו היא שההורים שלי ימותו". הבוקר (שני) שוחח ראש לשכת יועצי המס, ירון גינדי, עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס לדברים. 

הדר מוכתר לא יכולה לייצג את ציבור הצעירים, לא כי היא מושחתת - אלא כי אין לה את זה | דעה

לאחר הפיצוץ באולפן: הצעד של הדר מוכתר נגד בכיר לשעבר במפלגתה

בפתח דבריו טען כי זה לגיטמי שהורים יקנו לילדים שלהם דירה, אך "זה לא לגיטימי כאשר הם עושים זאצ, שזה לא באמת אמיתי ובעצם מסבים את ההכנסות של הילדים אליהם". לטענתו, "ברגע שהדירה היא על שמה של הדר אך היא לא מקבלת את שכר הדירה יש כאן הסבת הכנסות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"הדירה היא שלה והיא צריכה לקבל את ההכנסות. אם יש הסכמים בין ההורים לבין הילדים, שהדירה באמת לא שלהם, זה יכול אפילו להגיע למצב של פלילי", הדגיש.

בהמשך, הסביר את הסיבה לרכישה: "אחרי שהעלו את מס הרכישה ל־8 אחוז, אמרו 'המשקיעים ברחו מהשוק'. הם לא ברחו מהשוק, הם פשוט קנו את הדירות על שם הילדים שלהם. זה הטעה את כל הסטטיסטיקות, וזה לא חוקי". 

עוד הדגיש כי אם הכסף לא הולך לאותו הילד יש כאן בעיה, "אם הקנייה היא פיקטיבית על שם אחד הילדים, זה פלילי". לדבריו, בעקבות הפרסום רשות המיסים מודעת לדברים: "מה הם יעשו? בואו נראה".

אתמול התייחסה מוכתר לטענות בראיון עם ינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM. "אני רוצה להגיד חד משמעית - זו הדירה של אבא. הוא חסך את כספי הפנסיות שלו ובמקום לחיות בפנסיה בכבוד, לקח את כל הכספים וקנה דירה כי הוא רצה שלילדים שלו יהיה מה לרשת", הסבירה. 

כשנשאלה מדוע הוא לא רשם את הדירה על שמו, השיבה: "אני לא יודעת. חבר'ה, אבא שלי חסך את הכספים כי הוא לא מאמין שאגיע לדירה בחיים".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM