שבוע לאחר ששרת הפנים, איילת שקד, פירקה את מפלגת הרוח הציונית, שהקימה יחד עם השר יועז הנדל, היא החליטה לחבור למפלגת הבית היהודי בראשותו של יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל, אשר ירד למקום השני ברשימה לטובת הובלת שקד. ברודני שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל ובן כפסית ב־103fm, הסביר מדוע הסכים לחיבור והגיב למצב הקשה בסקרים: "אנחנו היחידים שמסוגלים להביא את השלטון לגוש הימין, אנחנו ימין אחראי".

"אנחנו עולים מיום ליום", אמר ברודני על מפלגתו בפתח שיחתם. "אני רואה את זה גם בציבור וגם בסקרים. כשנגיע לקו הגמר, אנחנו נהיה מפלגה חשובה בכנסת הבאה".

"אני נחוש לרוץ עד הסוף", ברודני הגיב לשמועות על פרישת המפלגה במידה ושקד לא תעבור את אחוז החסימה. "אנחנו ממשיכים, אנחנו מפלגה חשובה. יש היום אנשים בגוש הימין שלא רוצים להצביע נתניהו או בן גביר, אנחנו האופציה שלהם. אנחנו היחידים שמסוגלים להביא את השלטון לגוש הימין, אנחנו ימין אחראי". עוד הוסיף כי "עם כל הכבוד, אני יודע שזה קשה לשמוע, שקד, שהתנגדה לחוק הנאשם, אפשרה לנתניהו להתמודד".

"צריך להחליט אם רוצים ממשלת ימין או שמאל בראשות לפיד", אמר ברודני. "מכיוון שאנחנו אלה שמביאים את ה-61 לגוש הימין, יש אנשים שלא רוצים את נתניהו, אבל יש המון אנשים שנמצאים בימין שמבינים שאין להם פיתרון. הרי המפלגה הממלכתית היא מפלגת שמאל, היא לא פתרון לאותם אנשים".

איילת שקד בראיון באולפן וואלה!. צילום: מערכת וואלה!

הוא המשיך: "אנחנו בדיוק מביאים את האנשים האלה, שחונים אצל גנץ ולפיד, שיחזרו אלינו הביתה. הם רוצים ימין ולעולם לא ישימו את הפתק של נתניהו או בן גביר בקלפי. אם הם היו מפסיקים ולא עובדים מהבטן, הם היו מבינים שאנחנו מפלגה חשובה מאוד".

ברודני התייחס למערכת המשפט ואמר: "צריך לעשות שינויים במערכת, אבל לא צריך להרוס אותה. אני לא מגן על יועמ"שית ספציפית, אני חושב שגורף להגיד שמפטרים יועמ"שית - אני לא בעד הדבר הזה. אנחנו אנשי מערכת, אני עושה בעיר מה שאני רוצה? לכן אני בא ואומר - אנחנו בעד תיקונים, אנחנו לא בעד להרוס.

עוד אמר כי "בתוך הליכוד, כשתשאל אנשים, לא כולם מצביעים אותו הדבר. יש לך את אמסלם שרוצה להיות שר המשפטים, שהוא בעד חוק צרפתי, ואני יודע להגיד לך שסעדה נגד. דוגמה פשוטה. בסופו של דבר אנחנו מביאים אנשי עשייה. נתניהו צריך יותר להיזהר מאנשים בתוך המחנה שלו, המפלגה שלו".

הוא הסביר: "בסופו של דבר כולם יכולים להתחפש, אפשר לשים ולשתול, גם במחנה הממלכתי שמו, אבל בסופו של דבר אנחנו המפלגה שבאה לייצג את הציבור הדתי-לאומי המרכזי, המחבר. אנשי הציבור הדתי-לאומי הם ברובם אנשי ימין ולכן אנחנו מביאים להם ימין אחראי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm