ניסיונה של ישראל ביתנו להביא לפסילתו של יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה, נכשל. במפלגה טענו היום (שני) כי אף אחד מנציגי ועדת הבחירות המרכזית לא חתם על דרישתם. 

יו"ר בל"ד לשעבר טוען: "המפלגה תעבור את אחוז החסימה"

מישראל ביתנו נמסר: "זו הוכחה נוספת להיעדר העקרונות ואובדן הדרך מצד המערכת הפוליטית במדינת ישראל. בשנה האחרונה בלטה במיוחד התנהלות נתניהו והאופוזיציה המשיחית שלו ששיתפו פעולה עם הרשימה המשותפת על מנת להפיל את חוק האזרחות ותקנות איו״ש. מיותר לציין שגם בל״ד וגם הליכוד יחד עם הציונות הדתית והמפלגות החרדיות פועלות וממשיכות לקדם את ביטול חוק השבות".

"בניגוד לאחרים, למפלגת 'ישראל ביתנו' שינה עמדה עקרונית ואין אנו מוכרים את העקרונות שלנו, לא בתמורה לתועלת מידית וללא קשר למקומנו בקואליציה או באופוזיציה.  כבר בשנת 2009 מפלגת ישראל ביתנו הגישה עתירה בדרישה לפסול את בל״ד מלהתמודד ובמהלך מערכת הבחירות בשנת 2021 כשהציונות הדתית והליכוד העלו דרישה לפסול את בל״ד, תמכנו בדרישתם. ח"הכ אבו שחאדה הביע תמיכה פומבית בביטול ההמנון ודגל המדינה, הסמלים הבסיסיים של כל אומה וכל מדינה, אך נתניהו ושותפיו מעוניינים רק בשלטון, אין אידיאולוגיה, אין קוים אדומים ואין מעצורים", הוסיפו. 

שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

כזכור אתמול החליטו במפלגה לפתוח בהליך פסילתו. כדי להגיש עתירה כזו לוועדת הבחירות יש צורך בחתימות של שליש (12) מחברי מליאת הוועדה, הכוללת בסך הכל 36 חברים. עם זאת יש עתיד ומרצ הודיעו כי יצביעו נגד.

במכתב שהוגש על ידי חברת הכנסת לימור מגן תלם ומנהל הסיעה, רומן גרביץ, נכתב כי "אנו החתומים מטה מגישים לוועדת הבחירות הנכבדה בקשה לקבוע כי חה"כ סאמי אבו שחאדה מנוע מלהשתתף בבחירות לכנסת ה-25 לפי סעיף 7א' לחוק יסוד הכנסת. על פי הוראות סעיך 63א' לחוק הבחירות לכנסת, בקשה כמו זו המוגשת על ידנו, טעונה חתימתם של שליש מחברי ועדת הבחירות".

מפלגת בל"ד מסרה כי "הניסיון להשתיק את הקול הפוליטי הלא מתפשר של סמי אבו שחאדה יו״ר בל״ד ע״י הוצאתה מחוץ למשותפת והיום ע״י ניסיון פסילתו ע״י ליברמן - אדריכל הממשלה של לפיד ופרויקט הטרנספר. מוכיח שהמערכת הפוליטית בישראל לא רוצה לראות את בל״ד ורוצה להעלים את הקול הערבי הלאומי והדמוקרטי. אין הבדל בין ממשלת נתניהו לממשלת לפיד - ליברמן. ולכן הציבור הערבי יכריע: זה או המחנה הלאומי ומדינת כל אזרחיה בראשות סמי אבו שחאדה או מחנה הכניעה שרוצה להמליץ על גנץ ולפיד".

הרשימה המשותפת התפרקה ערב הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית. בחד"ש טענו שהם רצים ביחד עם תע"ל ובל"ד לבד והמפלגות שוב נערכו להגשה בנפרד של הרשימות, אחרי שקודם לכן בל"ד הגיעה להסכמות עם חד"ש ותע"ל, והרשימה המשותפת החליטה לרוץ שוב.  באותה המתכונת שבה רצה בבחירות הקודמות.