יו"ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק עורר סערה לאחר שהתראיין היום (שני) ברדיו צפון 104.5 ותקף את מפלגת הציונות הדתית: "בן גביר רוצה, כדי לעורר פרובוקציות שתהיה כאן אלימות, בן גביר רוצה לעודד פיגועים, הוא פרובוקטור. עוד מעט הקרייניות בטלוויזיה יהיו עם כיסוי ראש, ונשים לא יוכלו לשרת בצבא, לשם אנחנו הולכים אני מקווה שאנשים מבינים את זה".

ח"כ בן ברק תקף את נתניהו: "מבינים שיש לו בעיות נפשיות כאלו ואחרות" 
"הם שחורים, אנחנו לבנים": זעם בליכוד על אמירת חה"כ מכחול-לבן

בן ברק הבהיר בהמשך לתגובות הקשות כי "בואו נרגיע את הציניות והתייפייפות - אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ואני מכבד את כל מי שמבחירה מחליט לנהוג כך או אחרת, זכותו - איש באומנותו יחייה". עוד הוסיף: "כוונתי הייתה שבממשלת סמוטריץ בן גביר זה יהיה בכפייה. הניסיונות לרכב על אמירה כזאת או אחרת לצרכי בחירות היא נלוזה".

קודם לכן, עוד הוסיף בן ברק בנוגע לרשימת הציונות הדתית: "קשה לי להבין אנשים שמצביעים לו (בן גביר). אני חושב שזו מפלגה איומה ונוראה, אתה רואה את מספר 11 שלו, אבי מעוז. המפלגה הזו היא מפלגה מסוכנת ואנטי דמוקרטית. היא רוצה שחוקי ההלכה יתפסו מקום יותר חשוב בחיים שלנו, שזה אומר שעוד מעט הקרייניות בטלוויזיה יהיו עם כיסוי ראש, ונשים לא יוכלו לשרת בצבא, לשם אנחנו הולכים ואני מקווה שאנשים מבינים את זה".

"אבי מעוז הוא מספר 11 במפלגה, הומואים יצטרכו להיות בארון חזק מאוד כי הם לא יוכלו להתקבל לשום מקום עבודה, כי מחשיבים אותם לבהמות, אני מאוד מוטרד מהעלייה שלהם בסקרים - בטח ובטח להגיד שאנחנו עוצמים עיניים זה מראה כמה קל להגיד שטויות", טען יו"ר ועדת החוץ והביטחון.

הציונות הדתית פנתה לראש הממשלה: "יש גבול להסתה ולהשחרה גם בקמפיין בחירות"

מפלגת הציונות הדתית פרסמה בתגובה לדבריו של בן ברק הודעה, בה היא דורשת מראש הממשלה לפיד לגנות את דבריו. עוד הוסיפו בהודעתם: "עוד ח"כ במפלגה של יאיר לפיד בוחר לתקוף את הציונות הדתית בצורה מסיתה וחשוכה. אותו ציבור שבן ברק מכנה כמסוכן ואנטי דמוקרטי, הוא זה שתורם תרומה משמעותית למדינת ישראל וביטחונה כולל אחוז השירות הגבוה ביחידות לוחמות בצה"ל, ולצערנו גם בבתי העלמין. לפיד צריך לגנות מיד את האמירה הזו ולהתנצל בפני הציבור הדתי לאומי".

בנוסף, גם יו"ר המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', דרש מראש הממשלה לגנות את דבריו ואמר כי "יש גבול להסתה, להפחדה ולהשחרה גם בקמפיין בחירות. אני מצפה ממך להתנער ולגנות מייד את דבריו הנלוזים של רם בן ברק שלוקח ציבור שגם אתה יודע שמוביל בכל התחומים במדינת ישראל. ציבור שהוא מלא אור, מלא עשייה, מלא אחריות, מלא חסד, מלא מעורבות בצבא, בכלכלה, בחינוך, בחברה, בהתיישבות, בציונות, בתורה. מחשיך אותו ומהלך אימים על החברה הישראלית. שים סוף לשקרים ותנהל קמפיין בחירות ממלכתי".

סמוטריץ' ללפיד: "מצפה ממך להתנער מדבריו הנלוזים של רם בן ברק" (צילום: דוברות הציונות הדתית)

חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב בחריפות לדבריו של בן ברק: "רם בן ברק שהכניס לתוך קודש הקודשים של מדינת ישראל בוועדת חוץ וביטחון עוזרת תומכת חמאס, לא יכול לדבר על הקצנה דתית כשבמשרדו ובממשלתו שולטים האחים המוסלמים. כל מטרתו של רם בן ברק נועדה לשסות ולפלג את הציבור, תוך גזענות ואנטישמיות שצריכים לחלוף מהעולם. על אפו וחמתו של רם בן ברק נשים שחובשות כיסוי ראש, יהיו בכל מקום במדינה ובכל תפקיד במגזר הציבורי והפרטי, של נעליך מעל רגליך".

מחבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) נמסר גם כן בתגובה לדבריו של בן ברק: "רם בן ברק נמצא במפלגה שמתנהלת בסגנון צפון קוריאה, שרמסה כל נורמה דמוקרטית גם בכנסת ובממשלה, השתיקה את האופוזיציה ופנתה בבקשה לסגור כלי תקשורת שאינם לרוחה. נדרשת מידה רבה של תעוזה וחוצפה כדי שרם בן ברק ידבר על מפלגות אנטי-דמוקרטיות". עוד הוא הוסיף כי "בנוסף, הייתי מצפה ממי שמעסיק יועצת פרלמנטרית מוסלמית הלובשת חיג'אב לגלות קצת יותר סובלנות  כלפי נשים יהודיות שבוחרות לעטות שביס בעבודתן".

מועמדת עוצמה יהודית-הציונות הדתית לכנסת, לימור סון הר מלך, תקפה גם היא את בן ברק על דבריו: "בשם הפלורליזם והליברליות כביכול, מסתבר כי אלו שמנופפים בדגל הכלת השונה והחריג כביכול, מגלים סובלנות לתומכי טרור שרוצים לחסל את מדינת ישראל".