מעט יותר מחודש לפני הבחירות, הפנינג בחירות התקיים היום (שלישי) בתיכון בליך ברמת גן. בין המשתתפים היה גם ח"כ איתמר בן גביר, שביקורו הקודם בבית הספר עורר סערה וגרר ביקורת רבה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מרב מיכאלי בתיכון בליך נגד איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)

בתוצאות המשאל שהתקיים בקרב תלמידי שכבות י"א ו-י"ב בבית הספר, ניכר ניצחון משמעותי למפלגת יש עתיד, שהשיגה 45.1% מהקולות. עוד מתוצאות המשאל, הליכוד עם 24% והמחנה הממלכתי עם 12.4%. 

תוצאות מדגם הבחירות בבית הספר בליך (צילום: אבשלום ששוני)
תוצאות מדגם הבחירות בבית הספר בליך (צילום: אבשלום ששוני)

העבודה עם 5%, הציונות הדתית עם 4.6% ומפלגת צעירים בוערים השיגו 2.9%. מרצ השיגו במשאל 2.2% וישראל ביתנו וש"ס קיבלו מתחת לאחוז אחד.

תומכי יש עתיד בבית הספר חוגגים את הניצחון במדגם (צילום: אבשלום ששוני)
תומכי יש עתיד בבית הספר חוגגים את הניצחון במדגם (צילום: אבשלום ששוני)

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בתגובה לתוצאות המדגם: "ניסיון להטות את תוצאות הבחירות בבליך. על פתק הבחירות שלנו לא מופיעה עוצמה יהודית בראשות ח"כ בן גביר. המטרה ברורה: הטיית התוצאות בניסיון להראות שהפופולריות של ח"כ בן גביר היא כביכול לא אמיתית, בזמן שרוב עצום בתלמידים תומך בו, כמו שראינו הבוקר באהדה העצומה שספג. זה לא יעזור לשמאל - בבחירות האמיתיות אנחנו ננצח".

במהלך שהותו במקום בן גביר נשא דברים והבטיח: "אנו נשנה את נהלי הפתיחה באש". לדבריו, "צריך להגן על צה"ל ועל המדינה שלנו, להגן על העם שלנו לשמור על מדינת ישראל". 

גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי הגיעה למקום לשאת דברים ואף התעמתה עם בן גביר לעיני המצלמות. "אני כבר מבוגרת ומכירה את בן גביר  מהימים שהוא לא היה מתחפש לדובון אכפת לי או לכבשה שושנה, הימים שהוא היה אומר את האמת ולא מתחפש למשהו חמוד", הזכירה מיכאלי בדבריה. 

"אני מכירה אותו מהימים שהיה אומר בפה מלא שלהומואים ולסביות אין מקום כאן, שהכל צריך להיות סגור בשבת ונשים לא יכולות לקבל זכויות כמו גברים כי הכל צריך ללכת לפי הדת".

"אני מכירה אותו לא מהימים שהוא היה דובוני חמודי, מהימים שהוא היה אומר את הגזענות שלו בפה מלא מוות לערבים, לא לפני שהוא עשה לזה כביסה, ואני אומרת לכם ולכן שהוא מנצל אתכם ואתכן ומנצל את זה שאתם צעירים וצעירות ורוצים עוצמה, אבל עוצמה אמיתית היא לשמור על מדינת ישראל יהודית דמוקרטית כזו שתהיה בה תחבורה ציבורית בשבת", סיכמה מיכאלי.

הפגנה בתיכון בליך ברמת גן לקראת הגעתו של בן גביר, אנשי הדממה

מוקדם יותר מנהלת בית הספר הילה רומש התארחה בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה לביקורו הקודם של בן גביר שכזכור עורר סערה. 

"האווירה הייתה טובה מאוד, לא הייתה סערה כשהוא הגיע. התלמידים היו חדים מאוד ושאלו שאלות קשות, אני חושבת שזה רק תרם להם", ציינה רומש והוסיפה בנוגע לתלמידים שנצפו שרים שירי גנאי: "איתרנו את התלמידים, מדובר בקומץ קטן מאוד מהכיתות י"א וי"ב. רכזי השכבות ניהלו איתם שיחה. הדיון היה די חזק, התלמידים הביעו חרטה, הם היו בסערת רגשות. לא הופתעתי לגמרי מהצעקות האלו, מפני שאני במערכת 30 שנה וכבר נחשפתי אליהן. הן חריגות, אבל קיימות, לכן חשוב לקיים תרגיל בחירות כזה".

 "לפי השאלות של התלמידים במפגש עם בן גביר, הייתי אומרת שהייתה ביקורת, אבל הנבואה ניתנה לשוטים", הוסיפה בנוגע לחבר הכנסת. היא הדגישה את חשיבותו של תרגיל הבחירות בגילאי התיכון: "בית הספר בליך חזה את המהפך, ומאז שבית הספר מקיים את הבחירות - אנו משקפים את ההתחזקות של מפלגה כזאת או אחרת, ומצביעים על מגמות או שינויים בעמדות הציבור, גם אם התוצאות הן לא ממש אחד לאחד. לראות את התלמידים מתמודדים עם שאלות ומתווכחים ביניהם, היה מדהים - גאווה גדולה".

"אני לא יכולה להעריך מה יהיו תוצאות הבחירות מפני שאחרי שהתארח בן גביר אצלנו, התארחו גם חברי כנסת אחרים. אני מציעה שנמתין להיום בצהריים. עם זאת, אפשר כבר לומר שהייתה מעורבות פעילה מאוד מצד התלמידים, הם התעניינו מאוד ואמרו שאם זה לא היה מגיע לבית הספר - הם לא היו נחשפים לכל התכנים", הוסיפה מנהלת התיכון בנושא.