שרת הפנים, איילת שקד, התייחסה היום (שלישי) למהלכים שהובילו להקמת הממשלה האחרונה והתנצלה בפני תומכיה באירוע השקת  קמפיין הבחירות של מפלגת הבית היהודי.

"לפי קצת יותר משנה, עשיתי הכל כדי למצות את האפשרות להקים ממשלת ימין. אבל גדעון סער ובצלאל סמוטריץ' טרפדו את המהלך. קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר בחיי הציבוריים – גיביתי את בנט מנהיג מפלגתי והצטרפתי לממשלה. הדילמה בין המשך סבבי בחירות להקמת ממשלת חילופין קרעה אותי", אמרה בפתח דבריה

"יש מי שמגחיכים את הכאב העמוק שליווה אצלי את הדילמה הזו, אבל זו האמת שכל מי שהיה בסביבתי באותם הימים יוכל להעיד עליה. וכמו תמיד, הדבר היחיד שעמד לנגד עיני בהחלטה שקיבלתי היה מה נכון למדינת ישראל. אני יודעת שההחלטה פגעה קשות ברבים מכם. במי ששלחו אותי לכנסת. במי שכרתו עמי ברית", המשיכה השרה שקד ואמר כי "הברית הזו הוכיחה את עצמה לאורך שנים ארוכות ואני מודעת לעומק האכזבה שנגרמה לרבים מכם.  היום, אני מבקשת סליחה מהתומכים שלי, מהקהל האהוב שלי, שלבו נשבר כשהצטרפתי למהלך הקמת הממשלה האחרונה. אני מאמינה שתמצאו בליבכם את המקום לסלוח לי".

בהמשך, דחתה את האפשרות שתתפטר מהממשלה ואמרה: "אני שומעת לאחרונה קולות המבקשים שאתפטר מהממשלה. האמת? זהו המעשה הקל. פוליטית, כנראה שארוויח מצעד כזה. אבל זו תהיה טעות. מהותית, יהיה זה מעשה לא אחראי כלפי הערכים בשמם בחרתם בי. נכון להיום אני זו ששומרת על ערכי המחנה הלאומי בממשלה. התפטרותי תקל על שרי הממשלה להוביל צעדים שנויים במחלוקת ומרחיקי לכת. איני מתכוונת לתת להם את הפרס הזה".

איילת שקד ונפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
איילת שקד ונפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"ההיסטוריה תעיד כי לרגע אחד לא הפסקתי להיות נאמנה לדרך. על כך יעידו מעשיי ופעולותיי. גם מבקריי החריפים ביותר לא ימצאו ולו בדל מעשה או אמירה שמעידים שבחרתי בדרך אחרת, ששיניתי מעמדותיי, שפגעתי בערכים שבשמם הגעתי לפוליטיקה. המשימה שלי עכשיו, כשאני מובילה את המפלגה, היא לאחות מיליון לבבות. להוכיח לציבור היקר והפגוע, שתמיד הייתי ותמיד אהיה בימין.  עכשיו לקחתי הובלה, אני מנווטת ואני מנווטת את הבית היהודי ימינה. אני הולכת עם הלב שלי והלב שלי בימין", אמרה.

יוסי ברודני  אמר בכנס השקת קמפיין המפלגה: "אני קורא לכל הציבור הדתי לאומי לחזור הביתה,  לדרך המפד"ל שהיא דרך של אחדות, מתינות ובניית גשרים. מי שדרך זו היא נר לרגליו חייב לפעול על מנת שמפלגת הבית היהודי תהיה בכנסת ישראל".