בחירות 2022לאחר שהאיחוד עם מפלגת מרצ לא יצא לפועל, מפלגת העבודה פתחה הערב (שלישי) קמפיין הבחירות לכנסת ה-25. יו"ר המפלגה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, תקפה בחריפות את ראש הממשלה לשעבר, וראש האופוזיציה בהווה בנימין נתניהו, ואמרה כי "האלימות וההסתה, כמו שנעשו אז, נעשות גם היום בחסותו של אדם אחד, שיש לו לא רק כתב אישום פלילי, אלא יש נגדו כתב אישום ציבורי ומוסרי עמוק, על ההרס שהוא גרם וגורם למדינת ישראל ולעם ישראל".

בפתח דבריה, אמרה שרת התחבורה: "הערב אנו כאן כי אנו יוצאים להילחם על האמת שלנו. והאמת שלנו היא מדינה יהודית, דמוקרטית וליברלית. מדינה שהיא הבית שלנו, של העם היהודי, עם שוויון זכויות גמור לכולם ולכולן. בלי שימדדו את סוג הכיפה שלך או הגודל, או מאיזו מדינה הגיעו ההורים שלך, או איפה את גרה. מדינת ישראל שיש בה כל כך הרבה דברים טובים ואנשים נפלאים, ויצירתיות, וחדשנות, ועוצמה ושכל וחום אנושי ושמחה, פשוט שמחת חיים, המדינה שלנו נמצאת בסכנה. הערכים שלנו נמצאים בסכנה, בסכנה שישתלטו עליהם האלימות, הגזענות, השחיתות ההסתה והפילוג, ואנחנו כאן כי אנו לא ניתן לזה לקרות. אנו נלחמים על האמת שלנו, בכל הכוח".

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

מיכאלי המשיכה והוסיפה כי "הייתי הבוקר בבית הספר בליך ברמת גן, וראיתי את אותה אלימות הסתה וגזענות שמאיימות עלינו מאז שאיימו על יצחק רבין. למעשה מי שהיו אז עשבים שוטים הם היום חברי כנסת, ואם אנו לא ננצח, מה שאני לא מעלה בדעתי שייקרה, הם חלילה יהיו שרים. יצחק רבין עמד מול האלימות הזו ללא מורא, אנו חייבים לעמוד מולה באותו אומץ לב בדיוק. יצחק רבין היה בשביל כולנו השילוב המושלם של כוח ושל תקווה. אני זוכרת איך קמנו באותה תקופה לעיתונים בצבע תכלת, אנו האמנו וצדקנו להאמין, יצחק רבין גילם את היכולת מלהיות חייל ורמטכ"ל במלחמה ללהיות חייל בצבא השלום, ואנו ממשיכים היום להילחם על אותה האמת בדיוק".

לדבריה, "כשאנו מדברים על האמת שלנו, האמת שבשבילה עבד ונלחם יצחק רבין לפני שלושה עשורים, אנו מתכוונים לתכנית עבודה סדורה, שמשקפת בצורה טובה את האמת שלנו. תוכנית שתביא שינוי ממשי לחברה ולמדינה ותבטיח לכולנו עתיד טוב בהרבה, כמו שמגיע לנו, ניקיון הכפיים בשירות הציבורי שלנו הם תנאי הכרחי לשמירת הדמוקרטיה הישראלית. השחיתות היא סכנה מוחשית לעתיד המדינה, ויש מה לעשות כדי להילחם בה. אנו נפעל לחוקק את חוק הנאשם, כדי שאדם שעומדים נגדו כתבי אישום לא יוכל לכהן כראש ממשלה".

בסיום, הצהירה כי מפלגתה תפעל "להכפלת תקופת הקלון כך שאנשים שהורשעו לא יוכלו לכהן כחברי כנסת במשך 15 שנים". בנוסף, אמרה כי "אנחנו מחויבים לתקן את חוק הלאום ולעגן את עיקרון השוויון. אנו נמשיך לעמוד בנחישות לצדה של מערכת המשפט הישראלית ונגן עליה מפני אלה שכל הזמן מנסים לפגוע בה, לסרס אותה ולהפוך אותה לכלי בשירות הפוליטיקאים. המצב הבלתי נסבל בשוק הדיור פוגע בצעירים, ומציב אותם בפני עתיד מייאש ומתסכל ואנחנו גם נפעל להוריד את מחירי הדיור", סיכמה.

יו''ר העבודה מרב מיכאלי בהשקת קמפיין המפלגה (צילום: רענן כהן)
יו''ר העבודה מרב מיכאלי בהשקת קמפיין המפלגה (צילום: רענן כהן)

"התרגיל המסריח"
בתוך כך, על רקע הפיצול מהרשימה המשותפת, יו"ר מפלגת בל"ד, סאמי אבו שחאדה, ערך הערב מסיבת עיתונאים והתייחס לקמפיין הבחירות של המפלגה. לדבריו, "אנחנו נמצאים במסיבת העיתונאים הזו אחרי כל התרגיל המסריח שהיה, שניסה לחסל את הקול של בל"ד ואת הקול של אבו שחאדה. והתרגיל הזה מבחינתנו כבר מאחורינו, ואנחנו מתקדמים. בל"ד עומדת על הרגליים ומתקדמת קדימה. ללא ספק, אנחנו מאוד שמחים מכל התמיכה והאהבה שאנחנו מקבלים מכל הציבור".

לדבריו, "אנשים הבינו שהסיפור של בל"ד הוא הסיפור הנכון ולכן הם ימשיכו ויתמכו במפלגה. פעם היה את ביבי היום את לפיד, כאשר ניסיון לחלק את העם שלנו לקיצונים ומיתונים. זה לא דבר חדש שהאנשים שעומדים על שלהם ושיש להם עמוד שדרה ברור נחשבים קיצוניים מבחינת השלטון. הוא לא רוצה אותם. לצערנו אפשר להבין את נתניהו ולפיד הגזענים, הם מבינים את המנטליות. לצערנו הרב, חלק מהמפלגות שלנו משתפים איתם פעולה, ועל זה צר לנו מאוד. עכשיו כמובן שבימים הקרובים כולכם תשמעו על מה שכולם ידברו, 'בל"ד עוברת את אחוז החסימה ומאיפה הקולות'".

סמי אבו שחאדה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
סמי אבו שחאדה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"בלד מייצגת את החברה ערבית ואנחנו קרובים הרבה יותר לחברה שלנו, לאנשים שהיו מצביעים ושלא. רוב הציבור שלנו עמד בסקרים שהוא לא מרוצה, לא מהקל שהוביל עבאס ולא מהקו שמוביל עודה. אנשים רוצים אלטרנטיבה ובלד היא האלטרנטיבה הדמוקרטית היחידה. בנוסף לבסיס המצביעים הגדול של בל"ד, למפלגה ב-2013 היו מאה אלף קולות. בנוסף לבסיס הזה, אנחנו המפלגה הכי קרובה ל-600 אלף המצביעים שאומרים שהם לא מרוצים. ומה שמנסור ועודה אומרים לא מקובל", סיכם.