בליכוד נמנעים מפנייה למצביעים החרדים ומכוונים קמפיין מתוכנן היטב לציבור הדתי־לאומי, שייצא לדרך בשבת הקרובה. המסר: "הציונות הדתית היא חלק מהנהגת הליכוד ושותפה מלאה בהחלטות לאומיות מכריעות".

גפני עולה להתקפה: "מיכאלי מתנהגת כמו פראית, לפיד אוכל במסעדת שרצים"
מביטים לעתיד: כיצד הפכו חוגי הבית לכלי אפקטיבי עבור המועמדים במערכת בחירות  

נתניהו תוקף את לפיד: "נכנע לנסראללה" (צילום: דובר הליכוד)

המטרה היא לפנות לקהל שבבחירות הקודמות הצביע לימינה - זרם המיינסטרים והלייט שבמגזר הציוני־דתי ("סרוגים"). בליכוד מאמינים כי "שתיית קולות" מהבית היהודי עשויה להעניק לגוש נתניהו כשני מנדטים, שיכולים להתברר כמכריעים.

לאירוע הרמת כוסית של הליכוד בתל אביב הוזמנו כל חברי הסיעה. בלטו בהיעדרם הח"כים חיים כץ, דוד אמסלם, יולי אדלשטיין וניסים ואטורי, המוצב במקום 21 ברשימה. גורמים בליכוד אומרים כי ואטורי ואדלשטיין נפגעו מהעובדה שתמונותיהם לא מופיעות בשלטי הקמפיין "הסרוג" של המפלגה.

בנאום שנשא הדגיש נתניהו: "המסר שאותו יש לפמפם בכל הזדמנות הוא 'איילת לא עוברת'". בתגובה צייצה שקד: "נתניהו, אתה צריך להבין - בלי איילת אין ממשלה ימנית".

מפלגה נוספת שהוציאה אתמול לדרך את הקמפיין שלה היא יהדות התורה. באירוע פתיחה בבני ברק תקף יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "ישנם פוליטיקאים שרוצים לחסל כל זיק של יהדות. מרב מיכאלי מתנהלת כמו פראית בנושא התחבורה הציבורית בשבת. לא מעניין אותה חוקי המדינה. הקמפיין עומד בראש מעייניה.

לפיד, שהולך לאכול במסעדת שרצים, וליברמן, שמנסה לפגוע בנו בכל דרך - עם המשוגעים האלו יש עוד מי שחושב שנלך? אנחנו הולכים כאיש אחד בלב אחד - דגל התורה ואגודת ישראל - להגדיל את כוחה של יהדות התורה".
מקלב אמר: "יש לנו פוטנציאל גדול. אנחנו יכולים להגיע לשמונה מנדטים. כבר היום אנחנו קרובים לזה, כאשר אחוז ההצבעה לא יהיה גבוה בגלל המפלגות הערביות".

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "נבצע את התיקון שהתחייבנו לגדולי ישראל ולבוחרים ונגדיל את תקציב החינוך". בלחץ גורמים במפלגות החרדיות בוטל אירוע בחירות בכיכובו של נתניהו בבני ברק, שתוכנן להיום. האירוע בוטל לאחר שבסביבתו קיבלו מסרים נזעמים מהחרדים. מצבים דומים היו במערכות בחירות קודמות, אז הציבו החרדים אולטימטום: "אם נתניהו והליכוד פותחים קמפיין באזורים חרדיים, המחיר יהיה כבד". גם הפעם הלחץ עשה את שלו ונתניהו לא יגיע היום לבני ברק.

המחנה הממלכתי העלה אף הוא אתמול קמפיין חדש, שמטרתו להראות שהתיקו אינו מחויב המציאות, ואמרו: "גם במספרים הנוכחיים, וגם עם 12 המנדטים, גנץ יכול להרכיב ממשלה יציבה יותר מכל שחקן אחר".

בכנס דת ומדינה שערך אתמול המכון הישראלי לדמוקרטיה אמר ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי: "מרבית בוחרי ימינה חושבים שעשינו את הדבר הנכון. בניגוד לשותפה שלנו, איילת שקד, שעושה עכשיו מסע התנצלות ארצי. צריך אחדות בין חלקי העם וזה מה שאני מקווה שהמפלגה החדשה שלי תעשה אחרי הבחירות".

כהנא, לשעבר השר לשירותי דת, שהשקיע מאמצים גדולים בהכנסת רפורמות למשרד, הוסיף: "נכון שהרבנים הראשיים יהיו ציונים, שיאמינו שמדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה, שיזדהו עם הערכים של המדינה ויאמרו הלל ביום העצמאות. לצערי כבר 40 שנה לא הצלחנו למנות רבנים דתיים־לאומיים. מכיוון שהציונות הדתית מפולגת כיום, קשה לי לראות הסכמה על רב ציוני דתי מוסכם ולכן אני מעריך שהסיכויים לבחור רב ציוני דתי לא גבוהים".

יו"ר העבודה שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה בכינוס: "אני נגד הרחבת מסחר בשבת כי אני מגיעה בגישה סוציאל־דמוקרטית. חייב להיות יום מנוחה קולקטיבי, אבל זה לא יכול להפוך להיות מצור.

"יש ציבור גדול מאוד שלא יכול או לא רוצה לנהוג ברכב פרטי, מסיבות רבות. לכן לא יכול להיות שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבת. איפה שלא רוצים תחבורה ציבורית בשבת - שלא תהיה, אבל מה עם השאר? אני עושה עבודת מטה במשרד התחבורה, ואלמלא התפרקות הקואליציה אולי היינו מצליחים לגרום לזה לקרות. מטרונית חדשה בחיפה תיסע בשבת, ופניתי בנושא לנת"ע בעניין הרכבת הקלה במרכז. אנחנו עושות עבודה במשרד כדי לאפשר זאת".

מיכאלי ציינה: "כל הסיפור הוא על שליטה. הסטטוס־קוו לא ניתן לקיום. אלו מנטרות ישנות, מאז שחיו כאן 600 אלף תושבים. אפשר לעשות הרבה יותר בעזרת החוק הקיים, שמאפשר היום להרבה יותר מהתחבורה הציבורית לפעול. אני מתכוונת לעשות זאת ביתר שאת גם בקדנציה הבאה".