סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי), התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של גיא פלג וניסים משעל ב-103FM, והתייחס לנאומו הצפוי של ראש הממשלה יאיר לפיד באו"ם.

על רקע ביקורת חריפה מבית: לפיד צפוי להעלות היום מעל במת האו"ם את סוגיית שתי המדינות
בנט תקף את לפיד לקראת הנאום באו"ם: "אין היגיון להציף את רעיון המדינה הפלסטינית"

"אני מברך את ראש הממשלה לקראת הנאום, חשוב מאוד שהוא יעסוק בנושאים המרכזיים ולעצור את התוקפנות האיראנית מולנו", אמר ח"כ שוסטר בפתח דבריו, "אני חושב שכרגע אנחנו צריכים להתרכז בייצוב הממשלה, לכן אני אומר שעיסוק בנושאים שקורעים את העם, מפלגים אותו אין להם מקום כרגע".

"לפני 20-15 שנים בערך ישבתי עם אריק שרון לקראת ההתנתקות ואמרתי לו שאנחנו צריכים לעבוד יחד, אנחנו מגיעים משני עולמות או חלומות מנופצים", הוסיף, "הוא מחלום ארץ ישראל השלמה שהתנפץ ואני מחלום שלום עכשיו שלא ריאלי בימים האלו. אנחנו באים כל אחד מהחלומות שלו וצריכים להקים ממשלה משותפת, יציבה. עיסוק בתחומים האלו שמפלגים, כמו שעשה נתניהו לפני שנתיים שרצה להכריז על סיפוח וגנץ עצר אותו משום שלא עוסקים באמצע משבר בנושאים שמפלגים אותנו. אנחנו מתעסקים אך ורק בהקמת ממשלה יציבה". 

לאחר מכן ציין סגן שר הביטחון כי "אני מגיע מדופן שמאל שחושבת שראוי לעסוק בשנים הבאות בנושאים שקשורים בהיפרדות, עם עליונות ביטחונית של מדינת ישראל ואחדות כלכלית. זה היעד הארוך טווח, כרגע אנחנו עסוקים בהפסקת הדימום, תיאום ביטחוני, אופק כלכלי לפלסטינים. בכך צריך לעסוק ובייצוב הכאוב השלטוני במדינת ישראל. כל הסטה מכך תהיה טעות גדולה מאוד".

בתוך כך, שר האוצר אביגדור ליברמן ביקר את נאומו המתוכנן של ראש הממשלה יאיר לפיד באו"ם, אשר אמור לעסוק בפתרון שתי המדינות, ואמר כי "על רקע גל הטרור הפלסטיני והאמירות השערורייתיות של אבו מאזן בברלין, כל הדיבורים על הקמת מדינה פלסטינית הם בגדר כניעה לטרור. הצהרות מן הסוג הזה מצד ההנהגה הישראלית מסייעות לאבו מאזן ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים להתחמק מחובתם להיאבק בטרור".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM