40 יום עד לבחירות 2022, היום (חמישי) הוא המועד האחרון להגשת עתירות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, לפסילת מועמדים או רשימות. עד כה הוגשו ארבע בקשות לפסילת מועמדים ושלוש בקשות לפסילת רשימות.

הבקשות לפסילות פרסונליות:

1. ח"כ גבי לסקי (מרצ) נגד עמיחי שיקלי - החלטת שופט ללא דיון: החלטה טרם ניתנה

2. התנועה למען איכות השלטון נגד אריה דרעי: החלטת שופט - העתירה נדחתה

3. התנועה למען איכות השלטון נגד עידית סילמן החלטת שופט ללא דיון: טרם ניתנה

4. ח"כ גבי לסקי נגד עידית סילמן - החלטת שופט ללא דיון: טרם ניתנה

יוזמת ישראל ביתנו לפסול את יו"ר בל"ד ח"כ סמי אבו שחאדה לא יצאה אל הפועל לאחר שהיוזמים לא השיגו כנדרש חתימות של 12 חברי מליאת ועדת הבחירות המרכזית לצורך דיון הפסילה.

הבקשות לפסילת רשימות:

1. ועדת החקירה האזרחית נגד הרשימות של הכנסת היוצאת - החלטת שופט: העתירה נדחתה.

2. דעת טוב ורע וברית שבט אברהם עלה ירוק ואוסרית אל איסלמיה נגד הליכוד, ש"ס, הציונות הדתית, יהדות התורה, בל"ד, רע"מ, החזית הדמוקרטית לשלום ושוויון והתנועה הערבית להתחדשות (תע"ל) - מועד הדיון טרם נקבע.

3. פורום המשפחות השכולות ("בוחרים בחיים") עתר לוועדת הבחירות המרכזית על מנת שתפסול את רשימת רע"מ מהתמודדות לכנסת. הדיון בבקשה לפסול את רע"מ יתקיים בשבוע הבא בפני מליאת ועדת הבחירות המרכזית, ביום חמישי ה-29 בספטמבר החל מהשעה 14:00, וימשך ברצף כל אותו יום עד להכרעה.

יו''ר רע''ם מנסור עבאס (צילום: שאכר מואסי)
יו''ר רע''ם מנסור עבאס (צילום: שאכר מואסי)

מפורום המשפחות השכולות נמסר כי "העתירה המנומקת מבוססת על עבודת של מחלקת המחקר של הפורום שארכה למעלה משנה, וכוללת הוכחות למכביר לכאורה על הקשר בין רע"מ למימון ולתמיכה בפעילות טרור לכאורה". עוד טוענים העותרים, כי המחקר שערכו מעיד כי רע"מ היא חלק מ"מנגנון מוסדי מסודר ומשומן, דרכו עוברים כספי במאות מיליוני שקלים, והכל בהתאם לאידאולוגיה ומשנה מסודרת של המשיבה והתנועה האיסלאמית לה היא שייכת". 

בעתירה נטען כי פסילתה של רע"מ נדרשת על מנת "לשמור על הדמוקרטיה הישראלית מפני חורשי רעתה, ומפני גורמים אשר פיהם ולבם אינם שווה – כאשר מחד גיסא מדברים הם, לכאורה, בזכות שותפות בין הציבור הערבי והיהודי והשתתפות לגיטימית במשחק הדמוקרטי, ואולם מאידך גיסא – תומכים הם בגלוי ובסתר, במישרין ובעקיפין, במילים במעשים ובכספים – בגורמי טרור מובהקים, אשר הוגדרו כך ע"י מדינת ישראל".